کارشناس فوتبال کشورمان درباره درخشش سردار آزمون در لیگ برتر روسیه توضیحاتی را بیان کرد.

هومن افاضلی، کارشناس فوتبال کشورمان در گفت وگو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره درخشش سردار آزمون، بازیکن تیم فوتبال زنیت سن پترزبورگ در لیگ برتر فوتبال روسیه اظهار کرد: من از زمانی که دبیر کمیته فنی جوانان فدراسیون فوتبال بودم، سردار آزمون را می‌شناسم. او در انتخابی تیم ملی نوجوانان شرکت کرده بود. من در آن مقطع هم اعتقاد داشتم که آینده خوبی در انتظار سردار آزمون است و حتما در لیگ‌های اروپایی بازی خواهد کرد، چون کیفیت لازم را در آن زمان هم داشت.

او ادامه داد: آزمون در نوجوانی بین فوتبالیست یا والیبالیست شدن مردد بود. زمانی که من در باشگاه فوتبال پاس تهران بودم، پدر آزمون کاپیتان باشگاه والیبال پاس و بازیکن تیم ملی والیبال ایران بود. آزمون از ابتدا نیز بازیکن فیکس تیم ملی نوجوانان بود و در تمام رده‌های سنی تیم ملی فوتبال کشورمان بازی کرده است.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال امید کشورمان درباره تست گیری فدراسیون فوتبال از بازیکنان پایه گفت: فریدون معینی سیستمی در کمیته جوانان تاسیس کرده بود که در تمام استان‌های کشور تیم‌های استعدادیابی حضور داشتند و در هر استانی ۴ تیم از بازیکنان نوجوان تشکیل می‌شد و اعضای کادر فنی تیم ملی نوجوانان به استان‌ها می‌رفتند؛ سپس تیم‌های منتخب  تمام استان با هم بازی می‌کردند و در انتها بازیکنان برتر در قالب ۸ تیم به تهران می‌آمدند و اعضای کادر فنی تیم ملی نوجوانان از بین این بازیکنان تیم ملی را تشکیل می‌دادند.

تیم‌های ملی پایه خروجی خوبی ندارند

او درباره وجود سیستم استعدادیابی فدراسیون فوتبال کنونی بیان کرد: من از ۷ سال پیش که از سرمربیگری تیم فوتبال امید کناره گیری کردم، دیگر با فدراسیون فوتبال همکاری نداشته ام و در جریان برنامه‌های آن‌ها نیستم؛ اما فکر نمی‌کنم سیستم استعدادیابی که توسط معینی تاسیس شد، دیگر وجود داشته باشد؛ چرا که در این سال‌ها خروجی مناسب از تیم‌های ملی پایه مشاهده نمی کنیم.

او خاطرنشان کرد: در تیم ملی نوجوانان وقت بازیکنانی مثل آزمون، پهلوان و عابدزاده حضور داشتند که بازیکنان بسیار تاثیرگذاری در تیم‌های حال حاضر خود هستند.

افاضلی: سردار آزمون در دوران نوجوانی بین فوتبالیست یا والیبالیست شدن مردد بود/ کیفیت فنی لیگ قهرمانان آسیا برای AFC اهمیتی ندارد.

AFC به دنبال ارتقای کیفیت بازی های لیگ قهرمانان آسیا نیست

افاضلی در خصوص عملکرد تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا بیان کرد: تیم‌های ایرانی عملکرد خیلی خوبی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا داشتند و علی رغم فشار زیادی که به بازیکنان تیم های ایرانی آمد، اما با این وجود تیم ها تا بازی پایانی مرحله گروهی خوب بازی کردند . تیم فولاد از بازیکنان زیادی بهره نمی برد و برای صعود کردن از گروهش به کیفیت بالاتری نیاز داشت، اما به نظرم فولاد با این پتانسیل نتایج خوبی گرفت. تیم پرسپولیس که در آسیا کاملا شناخته شده است و حریفان از این تیم حساب می‌برند. تیم‌های استقلال و تراکتور هم بازی های خوبی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا انجام دادند.

او اشاره کرد: نحوه برگزاری لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ توسط AFC که هر ۳ روز یک بار بازی‌ها برگزار شوند، فرمتی غیر استاندارد است و هیچ نقطه دنیا هم تیمی ۳ روز یک بار بازی نمی‌کند. در بازی‌های تیم ملی امید که  سال ۲۰۱۴ در عمان برگزار شدند نیز AFC بازی‌ها را به فاصله ۲ روز یک بار برگزار می‌کرد. AFC هم مثل مسئولان سازمان لیگ برتر فوتبال کشورمان فقط به دنبال برگزاری مسابقات است و کیفیت فنی بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا برای آن‌ها اهمیتی ندارد.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار