بهره مندی ۲۶۰۰ خانوار روستایی خراسان جنوبی از آب آشامیدنی بهداشتی

با بهره برداری از ۱۲ پروژه آبرسانی در خراسان جنوبی در قالب پویش هر هفته الف_ب_ایران، ۲ هزار و ۶۰۰ خانوار روستایی استان از مزایای آن بهره‌مند شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، امروز در قالب پویش هر هفته الف_ب_ایران، طرح آبرسانی به روستا‌های علی‌آباد، داورآباد، مهدی‌آباد، بهره مندی ۲ هزار و ۶۰۰ خانوار از آب شرب و بهداشتی اشک، خورشیدان، محمدیه، بهمن‌آباد، فندخت، آفریز، تیغدر، شهرک قومنجان، کرچ و بویک به بهره‌برداری رسید.

امامی مدیرعامل آب و فاضلاب استان گفت: برای اجرای این طرح‌ها بیش از ۱۸ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است تا آب آشامیدنی بهداشتی برای ۲ هزار و ۶۹۱ خانوار در شهرستان‌های درمیان، بیرجند، زیرکوه و قائنات تأمین شود.

او افزود: ظرفیت تأمین آب این طرح آبرسانی، ۱۸ لیتر بر ثانیه است که برای اجرای آن مخازن ذخیره هزار و ۴۷۰ مترمکعبی، خطوط انتقال به طول ۴۴ کیلومتر و توسعه شبکه توزیع به طول ۴۸ کیلومتر اجرا شده است.

ملانوری استاندار خراسان جنوبی نیز از آبرسانی به ۳۸ روستای دیگر استان تا شهریور ماه خبر داد و گفت: هم اکنون ۳۸۰ روستا خراسان جنوبی، با تانکر آبرسانی می‌شود و این عدد در تابستان به ۴۵۰ روستا خواهد رسید.

او افزود: در قالب قرارگاه آب، تلاش می‌کنیم از ظرفیت و تجهیزات دستگاه‌های اجرایی کمک بگیریم تا بتوانیم در فصل گرما، آبرسانی به روستا‌ها را انجام دهیم.

ملانوری هدر رفت آب در شبکه‌های توزیع را از مشکلات اساسی حوزه آب استان برشمرد و تصریح کرد: با توجه به فرسودگی بالای شبکه آب، شاهد هدر رفت ۳۱ درصدی در شبکه مناطق شهری و هدر رفت ۳۹ درصدی در مناطق روستایی هستیم.

انتهای پیام / س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.