پورمردان گفت: تابلوی هشداردهنده خطر احتمال حمله گاندو در منطقه حفاظت شده باهوکلات در جنوب این استان به کمک دهیاری در زیستگاه‌های منطقه نصب شده است.

 وحید پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان‌ در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: در روستای شکرجنگل از توابع بخش مرکزی شهرستان راسک که بیشترین برکه های زیست تمساح در نزدیکی آن قرار دارد تابلوی هشدار دهنده گاندو به کمک دهیاران و همیاران محیط زیست در محل مناسب نصب شد.

او  گفت: آموزش‌های لازم جهت جلوگیری از حمله گاندو در فصل تخمگذاری به دانش آموزان و مردم بومی منطقه نیز توسط محیط بانان شهرستان های مربوطه داده شد.

منطقه حفاظت شده گاندو در محدوده باهوکلات دشتیاری در سال ۱۳۴۹ با نام منطقه حفاظت شده باهوکلات ثبت و اعلام شد و در سال ۱۳۶۱ به سبب زیست گونه منحصر بفرد تمساح پوزه کوتاه ایرانی که در اصطلاح محلی "گاندو" گفته می شود، به منطقه حفاظت شده گاندو تغییر نام داده شد.

این منطقه با وسعت ۴۶۵ هزار و ۱۸۱ هکتار در منتهی الیه جنوب شرق استان سیستان و بلوچستان و در محدوده شهرستان‌های دشتیاری، چابهار و سرباز قرار دارد و رودخانه مهم و فصلی باهوکلات از پایین دست سد پیشین نیز در این منطقه واقع شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار