مهم‌ترین حوادث امروز پنجشنبه ۱۲ فروردین ماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز پنجشنبه ۱۲ فروردین ماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف تریلی‌های حامل سوخت قاچاق در سیستان و بلوچستان

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از کشف ۵۴ هزار لیتر سوخت قاچاق در بازرسی از ۲ دستگاه تریلی خبر داد.

سردار "احمد طاهری بیان داشت: در پی تشدید اقدامات انتظامی و برخورد قاطع با قاچاقچیان سوخت و فرآورده‌های نفتی در استان سیستان و بلوچستان، ماموران پلیس آگاهی و پاسگاه انتظامی "پسکوه" شهرستان "سیب و سوران" در حین گشت زنی‌های هدفمند به ۲ دستگاه تریلی که در محور "خاش-سوران" در حرکت بودند، مشکوک و آن را متوقف کردند.

او  افزود: در بازرسی از این ۲ خودرو متوقف شده، ۵۴ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف و ۲ متخلف شناسایی که پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با تاکید بر عزم پلیس در برخورد با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی از مردم خواست در صورت اطلاع از فعالیت‌های قاچاقچیان سوخت، مراتب را از طریق تلفن مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

تیراندازی در پی یک اختلاف خانوادگی/دستگیری ۲ عامل آن و تحویل به مراجع قضایی

جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از شناسایی و دستگیری عاملان تیر اندازی در شهرستان زابل خبر داد.

سرهنگ "مرتضی جوکار اظهار داشت: نهم فروردین ماه سال جاری، در پی اعلام گزارشی مبنی بر یک فقره تیراندازی در شهرستان زابل، بلافاصله ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

او  افزود: پس از حضور ماموران انتظامی مشخص شد، افرادی به دلیل اختلافات خانوادگی به سمت یکی از شهروندان شهرستان زابل تیراندازی و پس از مصدوم نمودن وی از محل متواری شده اند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اظهارداشت: با توجه به حساسیت موضوع، ماموران اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی را به منظور دستگیری متهمان به صورت ویژه در دستور کار قرار داده و در نهایت، موفق شدند محل اختفای متهمان را شناسایی و عاملان آن را که ۲ نفر بودند، در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند.

سرهنگ جوکار با بیان اینکه حال عمومی مصدوم رضایت بخش و تلاش برای کشف سلاح بکارگیری شده در تیراندازی از متهمان ادامه دارد، در پایان تاکید کرد: از تمامی ظرفیت خود استفاده خواهیم کرد تا فضا را برای هنجارشکنان نا امن کنیم.

کشف کالای قاچاق توسط دریابانان پاسگاه رمین

جانشین پایگاه دریابانی چابهار از کشف کالای قاچاق توسط دریابانان خبر داد.

سرهنگ‌دوم "احمد یاربندانی گفت: در راستای مبارزه با کالای قاچاق، اکیپ گشت پاسگاه لیپار در حین بازرسی خودرو‌های عبوری از ایست و بازرسی به دو دستگاه خودروی کامیونت باری و پراید مشکوک شدند و آن‌ها را متوقف کردند.

جانشین پایگاه دریابانی چابهار در ادامه افزود: دریابانان موفق شدند در بازرسی از خودروی کامیونت باری یک عدد تشت قایق فایبر دست دوم و تعداد شش عدد گاندو تور ماهیگیری محاصره‌ای و از خودروی پراید مقدار ۱۷۸ کیلوگرم پولک یا نگین قاچاق را کشف کردند.

او  در ادامه اظهار داشت: برابر اعلام کارشناسان ارزش ریالی محموله‌های کشف شده ۰۰۰/۰۰۰/۳۰۸ ریال برآورد شده است.

جانشین پایگاه دریابانی چابهار در پایان با اشاره دستگیری رانندگان و انتقال خودرو‌ها به پارکینگ خاطر نشان کرد: دریابانان با عزم مصمم و اراده پولادین در پاسداری از مرز‌های دریایی و مبارزه بی‌امان با پدیده قاچاق تلاش خواهند کرد.

توزیع بیش از یک میلیارد ریال اقلام و کالا‌های اساسی در" طرح مواسات" پلیس سیستان و بلوچستان

جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از اجرای هفتمین طرح همدلی و مومنانه "مواسات" با اهداء بیش ازیک میلیارد ریال اقلام و کالا‌های اساسی بین اقشار نیازمند و محروم استان خبر داد.

سرهنگ"مرتضی جوکار"جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: در اجرای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر یاری نمودن و تاکید بر محرومیت زدائی از اقشار محروم و نیازمند کشور و استان، به همت مجموعه انتظامی و کارکنان پلیس سیستان و بلوچستان و هم چنین خیرین، رزمایش هفتمین مرحله از "طرح مواسات" در مناطق محروم و نیازمند استان اجرا شد.

او  افزود: مجموعه فرماندهی انتظامی استان به صورت داوطلبانه اقدام به اجرای این طرح مومنانه نموده و بالغ بر یک میلیارد ریال کمک‌های خیرانه جمع آوری شد. (که در این رابطه طی چندین مرحله کالا‌های اساسی و غذایی بین نیازمندان توزیع می‌شود.)

سرهنگ جوکار با تاکید بر اینکه اقلام توزیع شده شامل کالا‌های اساسی همچون یخچال، اجاق گاز، کولر و ... می‌باشد، بیان داشت: این قبیل کمک‌ها با شناسایی قبلی در بین مردم مناطق محروم و حاشیه شهر و استان که از بضاعت کافی برخوردار نیستند، توزیع می‌شود.

جانشین فرمانده انتظامی استان با اشاره به استمرار این گونه طرح‌های مومنانه و همچنین طرح مدد رسانی و ارائه خدمات بهداشتی پلیس استان به مناطق محروم، خاطر نشان کرد: همان گونه که نیروی انتظامی در اجرای ماموریت‌های خود با اشرار، قاچاقچیان و دیگر افرادی که در نظم و امنیت عمومی اخلال ایجاد می‌کنند با اقتدار برخورد می‌کند، از سوی دیگر به همدلی و رافت اسلامی نیز توجه خاصی دارد و ان شاء الله این رویکرد متعالی در اجرای منویات مقام معظم رهبری در تراز انقلاب اسلامی در مجموعه انتظامی استان سیستان و بلوچستان ساری و جاری خواهد بود.

اختلاف مالی در ارتکاب قتل /دستگیری قاتل فراری در کمتر از ۷۲ ساعت

جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از دستگیری قاتل و همدستانش به انگیزه و اختلاف مالی با مقتول درکمتر از ۷۲ ساعت از وقوع قتل در شهرستان زابل خبر داد.

سرهنگ" مرتضی جوکار  اظهار داشت: ۱۸ عصر ششم فروردین ماه سال جاری در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک مورد درگیری شدید با چاقو در شهرستان زابل و انتقال مجروح به بیمارستان امیرالمومنین (ع) این شهرستان، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او  افزود: با حضور ماموران انتظامی در محل مشخص شد، چند نفرکه نسبت فامیلی دارند با هم درگیر شده و یکی از طرفین، جوانی ۲۷ ساله به ضرب ضربات متعدد چاقو مجروح، که پس از انتقال به بیمارستان، علی رغم تلاش تیم پزشکی به علت شدت جراحات وارده فوت می‌کند.

جانشین فرمانده انتظامی استان ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع، تیمی مجرب از کارآگاهان پلیس شهرستان تشکیل و با انجام یک سری اقدامات اطلاعاتی موفق شدند متهمان را که سه برادر می‌باشند درکمتر از ۷۲ ساعت از وقوع قتل شناسایی کنند.

سرهنگ جوکار تصریح کرد: پس از انتقال متهمان به پلیس آگاهی یکی از متهمان در بازجویی به عمل آمده ضمن اعتراف به قتل، انگیزه خود را عدم پرداخت هزینه تعویض روغن ماشین با مقتول عنوان کرد.

این مقام انتظامی درپایان با اشاره به اینکه متهم جهت تشکیل پرونده و سیر مراحل قضایی تحویل مراجع قضایی شد، خاطر نشان کرد: یک لحظه عدم کنترل هیجانات خشونت آمیز و عدم درک متقابل بین افراد باعث بروز رفتار‌های ناهنجار می‌شود که هزینه بالائی را برای خانواده و جامعه به دنبال دارد.

کشف ۲۴ راس احشام قاچاق از خودروی وانت تویوتا

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان میرجاوه از کشف ۲۴ راس احشام قاچاق در بازرسی از خودروی مانت تویوتا خبر داد.

سرهنگ " اسماعیل عزیزی بیان داشت: روز گذشته مأموران انتظامی شهرستان میرجاوه حین گشت زنی و کنترل محور"میرجاوه به لادیز"، به یک دستگاه وانت تویوتا مشکوک شده وبا رعایت تمامی جوانب احتیاط و علامت هشدار دهنده آن را متوقف کردند.

او  افزود: ماموران در بازرسی به عمل آمده از خودرو ۲۴ رأس گوسفند فاقد هرگونه مجوز دامپزشکی را کشف که در این رابطه یک نفر شناسایی و پزروندن در حال رسیدگی می‌باشد.

جانشین فرمانده انتظامی میرجاوه با اشاره به ارزش ۸۰۰ میلیون ریالی احشام قاچاق توسط کارشناسان، بیان داشت: ماموران انتظامی این شهرستان در گلوگاه‌ها و معابر و حور‌های مواصلاتی با هر گونه حمل و یا جابجایی کالاو محموله‌های قاچق به شدت برخورد می‌کنند و اجازه نخواهند داد عده‌ای سود جو برای کسب منفعت‌های غیر قانونی دست به هر کاری بزنند.

دستگیری سارق سیم و کاربل برق در میرجاوه

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان میرجاوه از دستگیری سارق کابل برق وکشف ۳ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "اسماعیل عزیزی  اظهار داشت: در پی خبری مبنی بر اینکه فردی به همراه ۲ همدستش با یک دستگاه خودروی وانت بار در حوزه روستای تمین شهرستان میرجاوه اقدام به سرقت می‌کند، موضوع به صورت ویژه در دستورکار فرماندهی انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: با تلاش شبانه روزی و انجام تحقیقات و گشت‌های انتظامی ماموران موفق به شناسایی سارق مورد نظر که در حال قطع نمودن کابل‌های مخابراتی در یکی از روستا‌های اطراف شهرستان میرجاوه بوده شده، که متهم با رویت ماموران قصد متواری شدن را داشت که در اقدمی ضربتی دستگیر می‌شود.

جانشین انتظامی شهرستان میرجاوه ادامه داد: تحقیقات نشان می‌داد متهمان ضمن اینکه اقدام به سرقت سیم، کابل، سرقت تابلو‌های اداره راهداری، درب و پنجره مدارس و سرقت احشام می‌کردند، سگ‌های نگهبان را برای انجام اقدامات مجرمانه خود مسموم می‌کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در بازرسی به عمل آمده ضمن کشف ۳ فقره سرقت سیم و کاربل برق و سایر تجهیزات مخابراتی به همراه کشف ۳۰ متر کابل مسروقه، با توجه به شناسایی هویت دیگر متهمان تلاش برای دستگیری دیگر همدستان متهم دستگیر شده ادامه دارد.
به گفته سرهنگ عزیزی، متهم به دادسرا معرفی و سپس روانه زندان شد.

کشف بالغ بر یک میلیارد ریال کالای قاچاق از یک دستگاه تریلی

فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر از کشف بالغ بر یک میلیارد ریال کالای قاچاق در بازرسی از یک دستگاه تریلی خبر داد.

سرهنگ "محمود رضا صادقی بیان داشت: مأموران یگان تکاوری شهرستان نیکشهر هنگام ایست و بازرسی در محور "نیکشهر" به "چابهار"به یک دستگاه کامیون کشنده اسکانیا مشکوک و با دستور ایست آن را متوقف کردند.

او  افزود: در بازرسی از این خودرو، تعدادی لوازم وابزار آلات شامل، ۱۰ عدد آچار انبرقفلی، ۵۰ عدد پیچ گوشتی، ۴۰ عدد آچاربکس، ۶۵ عدد سیم چین، ۵۰ عدد انبردستی، ۱۵۰عددفازمتر، ۴۵ عدد قیچی، ۴۵ عدد انبر پرچ، ۴۰۰ عدد متر فلزی، ۱۲۰عدد آچار خورشیدی و ۲ هزار و ۷۳۶ قوطی نوشیدنی خارجی قاچاق که داخل این خودرو بارگیری شده بودند، کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر با بیان اینکه ارزش ریالی کالای‌های کشف شده، توسط کارشناسان اداره گمرک یک میلیارد و ۱۱۰ میلیون ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: در این رابطه یک فرد متخلف به مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ صادقی با اشاره به اینکه پدیده قاچاق تهدیدی جدی برای بخش تولید و صنعت کشور بوده و موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور می‌شود از عزم جدی پلیس در برخورد با این پدیده خبر داد و از شهروندان خواست: اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

۲۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در "زاهدان"

فرمانده انتظامی شهرستان "زاهدان" از کشف ۲۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بازرسی از یک دستگاه تریلی خبر داد.

سرهنگ "محمود سعادتی بیان داشت: ماموران انتظامی شهرستان مرکز زاهدان هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی"روستای چاه احمد" به یک دستگاه کامیون تانکردار مشکوک شدند.

او  با بیان اینکه ماموران پس از متوقف کردن این خودرو در بازرسی از آن ۲۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق و فاقد هرگونه مجوز حمل را کشف کردند، افزود: کامیون توقیف و فرد متخلف با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان "زاهدان" با اشاره به اینکه قاچاق کالا و فرآورده‌های نفتی ضربه سنگینی به اقتصاد کشور وارد می‌کند و نیروی انتظامی در برخورد با این پدیده از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد، از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار