مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از شروع عملیات اجرایی تکمیل بازارچه صنایع‌دستی آق‌قلا بااعتبار بیش از 21 میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،احمد تجری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: عملیات اجرایی تکمیل بازارچه صنایع‌دستی آق‌قلا بااعتبار ۲۱ میلیارد و ۳۰۸ میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای استانی و ملی آغاز شد.

تجری گفت: در عملیات اجرایی این مرحله تکمیل سقف طبقه همکف، اجرای آجرچینی و کرسی چینی و بلوکاژ (کف‌سازی) طبقه همکف اجرایی خواهد شد.

او گفت: این اداره‌کل تا پایان سال مالی ۱۳۹۸ مبلغ ۱۸ میلیارد و ۴۱۹ میلیون ریال را در این طرح برای طراحی بازارچه صنایع‌دستی، اجرای فونداسیون و ستون‌های طبقه همکف و سقف ضلع شرقی و غربی طبقه همکف بازارچه هزینه کرده است.

تجری افزود: ساختمان این بازارچه در عرصه‌ای به‌مساحت ۳ هزار و ۷۰۰ مترمربع و در زیربنایی حدود هزار و ۹۰۰ مترمربع در ۲ طبقه طراحی‌شده است.

این طرح شامل بازارچه و ۵۷ غرفه فروش محصولات صنایع‌دستی شهرستان و استان، موزه و بخش اداری با پیش‌بینی اشتغال‌زایی برای ۷۲ نفر است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.