رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: تزریق فاز سوم واکسن ایران و کوبا از ۶ اردیبهشت روی ۲۴ هزار نفر انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا بیگلری، رئیس انستیتو پاستور ایران در برنامه تیتر امشب اظهار کرد: تزریق واکسن ایران و کوبا از ۶ اردیبهشت روی ۲۴ هزار نفر در شهر‌های ساری، بابل، یزد، اصفهان، کرمان، بندرعباس و زنجان آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

او افزود: در دو استان زنجان و یزد علاوه بر تزریق دو دوز واکسن از دوز یادآور هم استفاده می‌کنیم و واکسن ایران و کوبا اولین واکسنی است که دوز یادآور آن همراه خودش عرضه شده است.

بیگلری تصریح کرد: در حال حاضر تمام کشور‌های واکسن ساز ملزم شده اند تا دوز یادآوری هم برای واکسن خود داشته باشند چرا که وقتی دو دوز واکسن زده می‌شود بعد از مدتی ایمنی بدن کاهش پیدا می‌کند و حتما نیاز به دوز یادآور است، به همین علت برای این واکسن دوز یادآور هم طراحی کرده ایم تا بعد از انتقال واکسن دوز یادآور هم به افراد تزریق شود.

او ادامه داد: دوز یادآور در حال مطالعه است و اطلاعات اولیه نشان داده که تزریق همین دوز می‌تواند برای افرادی که قبلا به کرونا مبتلا شده اند کافی باشد.

داوطلب شدن ۷۰ هزار ایرانی برای تزریق واکسن کوو ایران برکت

در ادامه مظهری مدیر اجرایی طرح واکسن کوو ایران برکت اظهار کرد: در فاز یک این واکسن یک گروه ۸۸ نفره را مد نظر قرار داده بودیم و در فاز دوم یک گروه ۲۸۰ نفره را مدنظر قرار دادیم که هر دو با موفقیت انجام شدند و فاز سوم را شروع کرده ایم که در حال حاضر مشغول غربالگری و تعیین نوبت برای داوطلبان هستیم تا بتوانیم ۲۰ هزار نفر را واکسن بزنیم.

او ادامه داد: غربالگری برای تزریق واکسن کوو ایران برکت شروع شده و ثبت نام داوطلبان را از هفته گذشته آغاز کرده ایم، تقریبا ۷۰ هزار نفر از هم وطنان ایرانی برای تزریق این واکسن داوطلب شده اند.

مدیر اجرایی طرح واکسن کوو ایران برکت تصریح کرد: طبق مصاحبه‌های تلفنی که قبل از مراجعه داوطلبان برای انجام آزمایش‌ها داشته ایم متوجه شده ایم که برخی افراد مانند کسانی که قبلا به کرونا مبتلا شده اند، بانوان باردار و ... واجد شرایط تزریق واکسن کرونا شناخته نشده اند و برخی هم بعد از انجام آزمایش‌ها از لیست مطالعه خط خورده اند.

مظهری بیان کرد: فاز ۳ واکسن کوو ایران برکت در استان‌های تهران، کرج، مشهد، اصفهان، بوشهر و شیراز انجام می‌شود.

مدیر اجرایی طرح واکسن کوو ایران برکت افزود: در فاز یک ظرفیت تولید ۳ میلیون دزُ تا خرداد ماه در اختیار مردم قرار می‌گیرد و این ظرفیت در تیرماه به ۷ میلیون دزُ و در شهریور ماه به ۲۰ میلیون دزُ خواهد رسید.

مظهری گفت: به محض دریافت مجوز‌های لازم از وزارت بهداشت، بر اساس سیاست‌های این وزارتخانه واکسن در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

در ادامه اسحاقی، رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی گفت: از اواخر اردیبهشت ماه یا اوایل خرداد فاز دوم تزریق واکسن را شروع می کنیم و بعد از گذشت دو ماه ، فاز سوم آغاز می شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
یکی از کارکنان بیمارستان هاشمی نژاد مشهد 10 دقیقه بعد تزریق واکسن فوت کرده. از کارکنان تاسیسات بوده، لطفا بررسی کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
ساخت واکسن اسپوتنیک خبر خوبی است. اما چرا واکسن استرازنکا را رها نمیکنید که واکسن مطمئنی نیست و غربی ها استفاده از ان را کنار گذاشتند.
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۴:۲۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
ببخشید // مگه این همون واکسنی نیست که خیلی ازش بد میگفتید ؟؟ پس چی شد ؟؟
آخرین اخبار