یک نشریه آمریکایی اعلام کرد که در بازه زمانی ۱۶ سال، ۵۵۰ هزار آمریکایی به دلیل خشونت تسلیحاتی روانه بیمارستان شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه واشنگتن پست در گزارشی از آمار خشونت‌های مسلحانه در آمریکا نوشت و اعلام کرد هر سال حدود ۱۰ هزار نفر به دلیل جراحات ناشی از این خشونت ها به بیمارستان می‌روند.

این نشریه با بیان آنکه عواقب اجتماعی خشونت‌های مسلحانه بسیار بالاست، افزود: «بنابر آمار اعلام شده، در بازه زمانی میان سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۶ در آمریکا بیش از ۵۵۰ هزار نفر به دلیل جراحات ناشی از خشونت های مسلحانه به بیمارستان رفته‌اند.»

چنین خشونت‌هایی هر ساله میلیارد‌ها دلار هزینه‌ برای نظام بهداشت و درمان آمریکا دارد. این آمار‌ها در حالی منتشر می‌شود که چندین تیراندازی در سال ۲۰۲۱ فشار بر دولت آمریکا برای تصمیم‌گیری درباره راهکار رهایی از خشونت مسلحانه را افزایش داده است.

تحقیقی در سال ۲۰۱۷ بیانگر آن است که به طور میانگین هزینه بیماران در بیمارستان‌ها به دلیل خشونت‌های مسلحانه ۹۵ هزار دلار است. البته این نشریه اعلام کرده که میزان دقیق آمار خشونت‌های مسلحانه هرگز به طور علنی اعلام نشده است.

همچنین شیوع ویروس کووید-۱۹ نیز بر کاهش این نوع از خشونت‌ها تاثیری نداشته و سال ۲۰۲۰ مرگ‌بارترین سال تاریخ آمریکا نامگذاری شده است.

در حالی که روزانه خبر‌های متعددی درباره تیراندازی در آمریکا و آمار بالای جان باختگان در این حوادث منتشر می‌شود، لابی قدرتمند سلاح در آمریکا اجازه نمی‌دهد که قانونی درخصوص اعمال محدودیت برای در اختیار داشتن سلاح در این کشور تصویب شود.

ماه گذشته «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، قوانینی برای محدود کردن حمل سلاح ارائه داد و تیراندازی‌های مکرر در این کشور را یک آبروریزی برای آمریکا در سطح بین‌المللی خواند. او از کنگره خواست این قانون را تصویب کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار