با پشتیبانی ناحیه مقاومت امیرالمومنین (ع)، کمبود مرغ در کرمان با توزیع بیش از ۱۲۰ تن گوشت استحصالی به وضعیت عادی بازگشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حمید رضا حسینخانی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت امیرالمومنین (ع) شهرستان کرمان به بیان گزارشی از وضعیت بازار مرغ شهرستان کرمان پرداخت و گفت: طی پیگیری‌های شبانه روزی، پشتیبانی و حمایت از مباشران تامین کننده مرغ از استان‌های هم جوار خارج از شبکه تامین استان کرمان موفق به وارد کردن ۱۲۰ تن مرغ استحصالی به شهرستان کرمان به همت بسیج اصناف شهرستان کرمان شدیم که خوشبختانه با برنامه ریزی دقیق و کنترل شده توانستیم روال توزیع و فروش مرغ را برای همشهریان تسهیل کنیم.

او افزود: تامین مرغ خارج از شبکه تولید استان کرمان از استان‌های همجوار با رایزنی‌های انجام شده به صورت منظم و افزایشی تا زمان ثبات و اشباع بازار ادامه خواهد داشت.

حسینخانی تصریح کرد: گزارشات میدانی از سطح شهر که با تلاش بازرسین در حال انجام است، حاکی از موجودی قابل ملاحظه مرغ در صنوف عرضه کننده است که این امر نشان دهنده کم شدن عطش خریداران به دلیل کاهش جو روانی کمبود کالای اساسی این روزهاست.

او بیان کرد: این تدبیر به مدت یک هفته و در ۳۲ نقطه مشخص از شهرستان که زیر ذره بین نظارتی و بازرسی اصناف ناحیه مقاومت بسیج امیرالمومنین (ع) سپاه شهرستان کرمان، موفق به توزیع عادلانه و بیش از خواست عموم، بدون تشکیل حتی یک صف منجر شد.

حسینخانی افزود: این در حالی رخ می‌دهد که صبح امروز یخچال‌ها صنوف توزیع مرغ ۱۰ تن گوشت استحصالی ذخیره شده دارند، بطوری که هیچ تقاضایی برای خرید وجود نداشت.

او تصریح کرد: روال تامین مرغ از استان‌های همجوار به همت بسیج اصناف ناحیه امیرالمومنین (ع) شهرستان کرمان پیگیری و به عنوان پشتیبان تولید داخلی استان در شبکه توزیع قرار خواهد گرفت.

میثم آبدری مسئول بسیج اصناف شهرستان کرمان  نیز گفت: طی پیگیری‌های مستمر در بحث تحویل جوجه یک روزه برای تامین بلند مدت شهرستان کرمان که از اساسی‌ترین دغدغه‌های تامین داخلی استان باید باشد نیز موفق به تامین ۲۰۰ هزار قطعه تا به امروز شده ایم که کمک قابل توجهی به شبکه داخلی در ماه‌های آینده خواهد کرد.

او افزود: یکی از معضلات اساسی این روز‌های استان، نبود برنامه ریزی قبل از سال ۱۴۰۰ نسبت به تامین جوجه برای تامین مرغ مصرفی بود که این امر باعث کمبود شدید در شبکه تامین داخلی شد.

آبدری تصریح کرد: با تمام توان نسبت به تامین کالا‌های اساسی شهرستان کرمان تلاش می کنیم که شاید بی تدبیری مسئولان ذیربط و کوتاه شدن دست دلالان سودجو را در آینده نزدیک ببینیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار