پلمب ۲ واحد عرضه فرآورده دامی در مریوان

رئیس شبکه دامپزشکی مریوان گفت: ۸ واحد متخلف عرضه فرآورده خامی دامی در مریوان شناسایی و ۲ واحد نیز با حکم قضایی پلمب شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مسعود خاتمی رئیس شبکه دامپزشکی مریوان اظهار داشت: در ادامه گشت زنی و بازدید‌های مکرر اکیپ بهداشت عمومی شبکه دامپزشکی مریوان از واحد‌های عرضه فراورده خام دامی واحد‌های متخلف شناسایی شدند.

او افزود: اولین مورد مربوط به یک قصابی در سطح شهر مریوان بود که به دلیل کشتار غیرمجاز دام خارج از کشتارگاه بدون بازدید بازرسان و عرضه آن به شهروندان شناسایی و بلافاصله با حکم قضایی پلمب شد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان مریوان یادآور شد: دومین واحد متخلف مربوط به یک مغازه مرغ فروشی در شهرک هجرت بود که به دلیل عدم رعایت قوانین و موازین بهداشتی و عرضه فرآورده‌های تاریخ منقضی متخلف شناخته شد و با حکم مراجع قضایی پلمپ شد.
او اضافه کرد: ۶ واحد دیگر عرضه کننده فرآورده خام دامی شناسایی شد که پرونده پلمب ۲ واحد به مراجع قضایی ارسال شد که بعد از اخذ دستور مقام قضایی بلافاصله پلمب خواهند شد.
خاتمی افزود: چهار واحد دیگر عرضه کننده فرآورده خام دامی به دلیل رعایت نکردن قوانین و مقررات بهداشتی شناسایی و جهت برخورد و جریمه نقدی به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.
او به متخلفان و کسانی که سلامت شهروندان را به خطر می‌اندازند هشدار داد به محض مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی اعم ازکشتار غیرمجاز، عرضه فرآورده خام دامی تاریخ منقضی، عدم بسته بندی، عدم گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای مبدا تولید کننده، عرضه خارج از یخچال و ... به شدت برخورد قانونی لازم اعمال و هیچ گونه چشم پوشی و گذشت در عمل غیر بهداشتی در مسیر وظایف دامپزشکی وجود ندارد.
خاتمی تاکید کرد: شبکه دامپزشکی مریوان در راه نیل به اهداف سازمانی با شعار دام سالم، غذای سالم، انسان سالم در راستای ارتقاء سطح کیفیت فرآورده‌های خام دامی تا به دست مصرف کننده برسد از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد و سلامت شهروندان را سرلوحه حرکت خود قرارداده است.
او از شهروندان خواست در هنگام خرید گوشت قرمز صرفا از مراکز عرضه مجاز داخل شهر اقدام کرده و به مهمور بودن لاشه با مهر نظارت دامپزشکی توجه کرده و از وجود لاشه در داخل یخچال و دمای مناسب ۴ درجه سانتیگراد و از خرید فرآورده‌های خارج از بسته بندی و فاقد تاریخ تولید و انقضاء خودداری کنند و هرگونه تخلف یا موارد مشکوک را به شماره ۳۴۵۲۱۴۲۶ شبکه دامپزشکی مریوان اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار