مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از معرفی سه روستای قرآنی منتخب در جهت اجرای طرح ملی انتخاب روستای قرآنی ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حسین فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: هیئت انتخاب روستا‌های قرآنی در استان با برگزاری نشستی و باتوجه به شاخصه‌های در دو بخش عمومی و تخصصی طرح ملی «انتخاب روستای قرآنی ایران»، روستای بام از شهرستان اسفراین، روستای قلعه خان از شهرستان مانه و سملقان و روستای دشت از شهرستان گرمه را به دبیرخانه دائمی کشور معرفی کرد.

فرخنده الگوسازی و جهت‌دهی فعالیت‌های قرآن و عترت در روستا‌ها را از اهداف این طرح عنوان کرد و افزود: روستا‌های قرآنی ایران که توسط دبیرخانه دائمی کشور انتخاب می‌شوند از حمایت‌های ویژه توسعه فعالیت‌های قرآنی و اهدای نشان ویژه و لوح افتخار برخوردار خواهد شد و از استعداد‌های قرآنی حمایت‌های مادی و معنوی می‌شوند.


بیشتر بخوانید

 


او با اشاره به اینکه سه روستای قرآنی از خراسان شمالی در این طرح شرکت کردند، اظهار کرد: بام، دشت و قلعه خان به عنوان روستا‌های قرآنی منتخب استان معرفی شدند.

گفتنی است؛ روستای قرآنی ایران به صورت سالانه و در مراسم رسمی با حضور وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر مقامات و دستگاه‌های ذیربط معرفی می‌شود.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.