بر اساس آخرین رنگی بندی کرونایی، استان مرکزی در حال بازگشت به وضعیت نارنجی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، بر اساس جدول جدید رنگ بندی شهر‌ها از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا با کاهشی‌شدن روند بستری در استان مرکزی  تعداد شهر‌های نارنجی استان افزایش پیدا کرده و استان مرکزی در حال بازگشت به نارنجی است.

بر این اساس ۷ شهرستان استان مرکزی شامل اراک، ساوه، خمین، آشتیان، خنداب، تفرش، شازند هم به شهرستان‌های نارنجی پیوستند.

با توجه به اینکه محلات، دلیجان، زرندیه و کمیجان هم پیش‌تر از قرمز به نارنجی تغییر وضعیت داده بودند تعداد شهرستان‌های نارنجی استان مرکزی به ۱۱ شهرستان رسید و تنها شهرستان فراهان در وضعیت قرمز باقی مانده است.

این در حالی است که طبق آخرین جدول رنگ بندی کرونایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مورخ ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ تعداد ۴ شهرستان استان مرکزی از وضعیت قرمز به وضعیت نارنجی تغییر یافته بودند و بقیه در وضعیت قرمز قرار داشتند.

در شهر‌های نارنجی جز گروه شغلی ۳ و ۴ که شامل تالار‌های پذیرایی، استخر‌ها و باشگاه ها، کافه ها، مهد‌های کودک و سینما‌ها می‌شود، بقیه اصناف می‌توانند به صورت تمام وقت فعالیت نمایند.

کرونا ویروس اواخر بهمن ماه ۹۸ وارد کشور و اولین موارد در استان قم مشاهده شد و چند روز بعد در روز اول اسفند ماه همین سال اولین ابتلا به این بیماری در استان مرکزی اعلام شد؛ استان مرکزی بعد از استان قم، دومین استانی بود که ابتلا به کووید ۱۹ را اعلام کرد.

با وجود اینکه استان مرکزی جزو اولین استان‌هایی است که شیوع ابتلا به کرونا ویروس داشت، با همدلی مردم و مسئولان این ویروس مدیریت شد، اما اکنون تمام شهرستان‌های استان مرکزی در وضعیت نارنجی و قرمز قرار دارند.

انتهای پیام /ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار