رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بهار گفت: کوچ زودهنگام عشایر از رویش گیاهان مرتعی جلوگیری و موجب تخریب خاک و جاری شدن سیلاب در منطقه می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،مهدی محمدی رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بهار با بیان اینکه عشایر نقش مهمی در پیشگیری و جلوگیری از حریق در سطح مراتع دارند، گفت: کوچ زودهنگام عشایر ضمن جلوگیری از رویش گیاهان مرتعی، موجبات تخریب خاک و جاری شدن روان آب‌ها و سیلاب را در منطقه فراهم می‌آورد که این امر خسارات جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت.

او افزود: چرای زودهنگام دام در مراتع یکی از عوامل مهم تخریب عرصه‌های طبیعی است، ازاین‌رو زمان ورود دام به مراتع ییلاقی باید مطابق با تاریخ کوچ و پروانه‌های مرتعداری صادر شده باشد.

محمدی بیان کرد: در ادامه گشت‌های مأمورین منابع طبیعی این شهرستان، کوچ زودهنگام وکوچ خودرویی عشایر بهار به‌خوبی مدیریت شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بهار اظهار داشت: در بازدید از سامانه‌های عشایری شهرستان با عشایر این منطقه جهت تمدید کارت پروانه چرا و تهیه طرح مرتعداری مذاکراتی انجام شد.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار