کلنگ ساخت مدرسه عشایری در مراسمی با حضور مسئولان استانی و محلی در روستای بابانجم شهرستان فیروزآباد به زمین زده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حسین آرگیو فرماندار فیروزآباد، گفت: این مدرسه در زمینی به مساحت بیش از هزار و ۵۰۰ مترمربع، زیربنای ۳۸۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ساخته می‌شود.

او، بیان کرد: ساخت مدرسه در مناطق محروم و کمتر توسعه‌ یافته با هدف ارتقای سطح علمی و آموزشی فرزندان روستایی انجام می شود.

آرگیو، با اشاره به اینکه نباید هیچ دانش‌آموزی به خاطر نبود فضای آموزشی نامناسب از تحصیل باز بماند تصریح کرد: با تعامل می‌توان  مشکلات موجود آموزشی منطقه را رفع کرد.

محمد مهدی فروردین  نماینده مردم شهرستان‌های فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند در مجلس شورای اسلامی نیز  آموزش و پرورش نیز ادامه داد: متحول کننده جامعه هم در بعد مادی و هم در بعد معنوی است و از این رو برای داشتن جامعه‌ای پویا نیاز به محیط آموزشی با غنای فکری، پژوهشی و فرهنگی بالا  نیاز داریم.

او، همکاری و اختصاص اعتبار از سوی وزارت نفت برای ساخت زمین ورزشی این مدرسه را خواستار شد و  افزود: انتظار می‌رود این مدرسه با مشارکت مسئولان استانی و شهرستانی قبل از آغاز سال تحصیلی جدید آماده بهره‌برداری شود.

دستبافته‌های عشایر فیروزآباد فارس هویت و میراثی بومی محسوب می‌شود که حفظ آن همراه با کارآفرینی، رشد اقتصادی نیز برای این منطقه به همراه داشته است که وزارت میراث فرهنگی در سال ۱۳۹۹ عنوان شهر ملی دستبافته‌های عشایری را به شهر فیروز آباد اختصاص داد.

بر اساس آخرین سرشماری،  استان فارس با چهار میلیون و ۹۴۹ هزار و ۳۳۵ نفر  جمعیت بوده که از این آمار، ۳۰ هزار خانوار با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت را جامعه عشایری تشکیل‌ می‌دهند.

عشایر فارس متشکل از سه ایل بزرگ قشقایی، خمسه و لر و هشت طایفه مستقل است. شهرستان فیروزآباد میزبان شمار زیادی از عشایر استان است.

شهرستان فیروزآباد در فاصله حدود ۹۲ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ت 

 

برچسب ها: گلنگ زنی ، ساخت مدرسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار