رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بافق از نجات سه نوجوان گیر افتاده در کوه‌های منطقه شادکام به همت تیم امداد و نجات کوهستان این جمعیت خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمدرضا فتاحی بافقی رئیس جمعیت هلال احمر بافق گفت: پنج نوجوان که از اهالی روستای شادکام بودند بدون کفش، لباس و تجهیزات مناسب کوهنوردی ابتدا به قصد تفریح و بعد با هدف کنجکاوی به بالاترین نقاط کوه‌های شادکام صعود کردند.

او ادامه داد: دو  تن از این افراد در میانه راه از گروه جدا شده و به سمت روستا برگشتند و سه تن دیگر شب را بدون آب و آذوقه در کوه می‌مانند.

صبح روز بعد با توجه به مسیر طولانی پیموده شده و شب ماندن و نبود جهت یابی صحیح، سه نوجوان مسیر اشتباهی را در پیش گرفته و در نقطه پرخطری متوقف شده و توانایی ادامه مسیر را نداشتند که خوشبختانه با توجه به دسترسی آنتن تلفن همراه وضعیت خود را به محلی‌ها و سپس از مردم روستا به جمعیت هلال احمر شهرستان اعلام می‌کنند.

رئیس هلال احمر بافق افزود: پس از اعلام حادثه از طرف مردم تیم نجات کوهستان این جمعیت بلافاصله به منطقه اعزام و عملیات جستجو و نجات را شروع کردند که خوشبختانه پس از پنج ساعت  تلاش، نجاتگران این سه نوجوان را با سلامت کامل به پایین دست هدایت کردند.

این مقام مسئول ضمن تقدیر از نجاتگران حاضر در این عملیات، از عموم مردم خواست به هیچ وجه بدون تجهیزات و مهارت کافی به کوهنوردی مبادرت ننموده و حتما از راه بلد در گروه کوهنوردی استفاده و قبل از صعود مسیر کوهنوردی را به خانواده و نزدیکان اعلام کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار