امام جمعه شهرستان فهرج گفت: روز قدس یک روز جهانی و روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام رضا آقا ملایی امام جمعه فهرج  درخطبه های نمازجمعه امروز فهرج گفت: روز قدس روز مقابله ملت‌هایی است که زیر فشار آمریکا و استکبار جهانی بوده و روز مقابله با ابر قدرت‌ها است .

او با اشاره به اینکه روز قدس روزی است که بایدمستضعفین مجهز بشوند در مقابل مستکبرین، و بینی مستکبرین را به خاک بمالند، افزود: دراین  روز است که باید سرنوشت‌های ملت‌های مستضعف معلوم شود و باید ملت‌های مسضعف در مقابل مستکبرین اعلام وجود بکنند.

امام جمعه فهرج گفت: روز قدس نشانه دهنده صف بندی حق و باطل و صف بندی عدل در مقابل ظلم است .

آقاملایی با اینکه روز قدس فقط روز فلسطین نیست بیان داشت: روز قدس روز امت اسلامی است و روز فریاد رسای مسلمانان علیه سرطان کشنده ای بنام صهیونیزم است .

خطیب جمعه  فهرج روز قدس را یک روز جهانی دانست و گفت: روز قدس یک  پیام جهانی دارد ،پیام روز جهانی قدس نشان دهنده این است که امت اسلامی زیر بار ظلم نمی‌رود ولو این ظلم از پشتیبانی بزرگترین و قدرتمندترین دولت‌های جهان برخورددار باشد.
امام جمعه شهرستان فهرج با اشاره به نامگذاری روز قدس از سوی رهبر کبیر انقلاب اسلامی تصریح کرد: امروز محو اسرائیل از صفحه روزگار قطعی است .

حجت الاسلام آقا ملایی همچنین با اشاره به بیانات بسیار مهم  آیت الله خامنه‌ای مدظله العالی رهبر معظم انقلاب اسلامی در ۱۲ اردیبهشت ماه گفت: سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی محور‌های مهمی داشت که قطعاً راهگشا و گره گشا است که بخش عمده‌ای از سناریو‌های طراحی شده دشمن در دو قطبی سازی‌های کاذب و التهابات سیاسی را خنثی کرد .

او همچنین تاکید کرد: اظهار تاسف از صحبت‌های دشمن شاد کن وزیر امورخارجه و بهم زدن دو قطبی میدان – دیپلماسی و تعیین دقیق نقش و جایگاه وزارت خارجه که مطابق ساختار‌های قانونی تمام دنیا، مجری است نه سیاستگذار، محور‌های کانونی فرمایشات رهبر انقلاب در بیاناتشان بود .
او همچنین درباره صوت منتصب به محمد جواد ظریف گفت: رهبر انقلاب در این بیانات برای بار دیگر نشان دادند که در حوزه‌ی منافع ملی و خط قرمز‌های نظام با هیچ کس در هیچ مرتبه و مقامی رو دربایستی ندارند و با صراحت و قاطعیت ورود می‌کنند .

امام جمعه فهرج بیان داشت: نکته دیگر هوشمندی ایشان در نقد این سخنان در تمرکز بر دشمن بود، تکرار حرف‌های خصمانه دشمن و آمریکا و سخنان دشمن شاد کن، هر سه به نوعی به موضوع دشمن شناسی اشاره داشت و این که نباید در زمین دشمن بازی کرد؛  نقد جدی و اصلی به محتوای سخنان مزبور، وجه دشمن شاد کردن آن است؛ که نکته آموزنده دیگری است.

امام جمعه شهرستان فهرج همچنین اظهار کرد: خطای مصاحبه کننده در دو محور خطای در فکر و خطای در ابراز بود.

حجت الاسلام آقا ملایی گفت: این نوع تفکر در شخصیتی که وزیر خارجه یک کشور است جای تعجب و تاسف دارد و ابراز و بیان آشکار آن جای تاسف و تعجب بیشتر دارد که باید وزن این خطا و نحوه مواجهه و برخورد آن باید در جای خود مشخص شود آنچه هست این که این خطا با دو پست اینستاگرامی و عذرخواهی جبران شدنی نیست و باید جبران متوازن با این خطای بزرگ انجام شود.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: نماز جمعه ، روز قدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار