جانشین فرمانده انتظامی مراغه از دستگیری اعضای باند خرید و فروش ظروف و اشیای عتیقه و کشف تعداد قابل توجهی اشیای تاریخی اصل و تقلبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،سرهنگ ریحانی جانشین فرمانده انتظامی مراغه گفت: ماموران پلیس آگاهی در پی کسب خبری مبنی بر اینکه افرادی در شهرستان اقدام به خرید و فروش اشیای عتیقه اصل و تقلبی می‌کنند بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران ۲ متهم را در این رابطه شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی آن‌ها را دستگیر کردند.

سرهنگ ریحانی گفت: در بازرسی از محل زندگی این افراد ظروف تاریخی، تعداد ۲۴ قطعه سکه فلزی قدیمی، یک عدد مجسمه برنجی تندیس گرگ، ۲ عدد زنجیر نقره‌ای و مسی و تعداد زیادی سنگ‌های قیمتی زینتی و نگینی و بدلیجات کشف شد.

جانشین انتظامی مراغه  گفت:متهمان در بازجویی‌های صورت گرفته به خرید و فروش اشیای عتیقه و تقلبی با یک نفر دیگر از همدستانشان اعتراف کردند که تلاش برای دستگیری نفر سوم ادامه دارد.

او با اشاره به اینکه کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان آذربایجان شرقی تعدادی از این اقلام مکشوفه را اصل و تعدادی را نیز تقلبی تشخیص دادند گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و به همراه متهمان به مراجع قضایی تحویل داده شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.