از ابتدای شیوع کرونا در خراسان جنوبی تا کنون ۱۵۰ مادر باردار به این بیماری مبتلا شده اند.

ماسوری جانشین مسئول دفتر مامایی معاونت درمان خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در خراسان جنوبی تا کنون ۳۸۶ مادر باردار مشکوک به کرونا به مراکز درمانی مراجعه کرده اند که از این تعداد تنها ۱۵۰ مورد مثبت قطعی اعلام، و در بیمارستان‌ها بستری شده اند.

او افزود: عوارض ناشی از بیماری کرونا در مادران باردار با سایر گروه‌ها متفاوت نبوده، اما به دلیل پایین آمدن سیستم ایمنی بدن در این گروه عوارض شدید تری ایجاد می‌کند.

مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ابلاغیه واکسیناسیون مادران باردار در خراسان جنوبی صادر و واکسیناسیون این گروه از هفته گذشته در استان آغاز شده است.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه در حال حاضر ۲۳۵ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۱۴۵ نفر تست کرونای مثبت دارند، افزود: از این تعداد ۲۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال ۱۳ نفرشان نامساعد است.

همچنین از ابتدای شیوع بیماری کرونا در خراسان جنوبی تاکنون تعداد ۱۸ هزار و ۹۹۹ بیمار کرونایی در استان بهبود یافته و یا در قرنطینه خانگی بوده اند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.