رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در خصوص نگرانی مردم از عوارض واکسن کرونا توضیحاتی ارائه داد.

سید جلال بطحایی رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،گفت: واکسن‌ کرونا عوارض نادری دارد و مردم نگران عوارض پس از تزریق واکسن نباشند.

او با بیان اینکه عوارض‌ تزریق واکسن به عوامل  مختلفی از جمله سن، جنسیت، ژنتیک بستگی دارد، افزود: واکسن‌های ویروسی بعد از تزریق ممکن است عوارضی مثل تب، بدن درد، خستگی و لرز ایجاد کنند و ۲۴ تا ۷۲ساعت هم ادامه داشته باشد، اما وجود عوارض خفیف  و مورد حادی از عوارض تزریق واکسن کرونا گزارش نشده است.

بطحایی بیان کرد: فردی که واکسن تزریق می‌کند ناقل ویروس کرونا نیست و نیاز به قرنطینه کردن ندارد.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان بیان کرد:در حال حاضر واکسن‌ها روسی، کره‌ای و چینی در ایران موجود است و به گروه‌‌های هدف و براساس اولویت تزریق می شود.

بطحایی با اشاره به اینکه تزریق واکسن به معنی برداشتن ماسک نیست، گفت:افراد ممکن است بعد از تماس با بیمار مبتلا به کرونا مبتلا یا ناقل بدون علامت بشنوند به همین خاطر پس از تزریق دوز دوم واکسن هم نباید ماسک را بردارند و شیوه نامه‌های بهداشتی برای پیشگیری از این بیماری الزامی است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۳۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
متاسفانه بسیاری در فضای مجازی سعی دارند مردم را از تزریق واکسن بترسانند درحالیکه همه واکسن ها عوارض خفیفی دارند و موارد و عوارض حاد اون استثنا است