شمس الهی از کاهش ۳۰ درصدی هدر رفت گاز استان در سال گذشته خبر داد و گفت: این مهم در سایه تلاش همکاران و نصب تجهیزات استاندارد، محقق شده است.

 عباس شمس اللهی مدیر‌عامل شرکت گاز استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، گفت : واحد " اندازه گیری و توزیع گاز " به عنوان ترازوی این مجموعه، وظیفه پایش، اندازه‌گیری، بررسی و صحت سنجی میزان گاز دریافتی و مصرفی را دارد.

او با بیان اینکه کالیبره شدن تجهیزات اندازه‌گیری باعث صحت دقت در میزان محاسبه گاز ورودی و مصرفی می‌شود، اظهار داشت: در سال گذشته بیش از ۱۴۰ کنتور توربینی صنعتی مستقر در ایستگاه‌های گاز، مشترکین عمده، CNG و ... کالیبره شده اند.

مدیر‌ عامل شرکت گاز استان ایلام ادامه داد : به منظور جلوگیری از هدر رفت گاز، کنتور‌های آلتراسونیک در ایستگاه‌های CGS ایلام و پتروشیمی با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال نصب و راه‌اندازی شده است.

شمس اللهی اضافه کرد : نصب و راه‌اندازی کنتور‌های آلتراسونیک باعث کاهش هدر رفت گاز و محاسبه دقیق میزان گاز ورودی و مصرفی، استهلاک کمتر تاُسیسات و عدم نیاز به کالیبراسیون تجهیزات تا چند سال آینده می‌شود.

او به محاسبه و پایش میزان دریافت و فروش گاز طبیعی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: ۸۰۷ میلیون متر‌مکعب گاز استاندارد از ایستگاه‌های ورودی تقلیل فشار دریافت شده که ۹۸ درصد این میزان گاز دریافتی در مناطق شهری و روستایی استان مصرف شده است.

شمس الهی به پایش و کاهش میزان هدر‌ رفت گاز در استان اشاره و تصریح کرد: میزان هدر‌رفت گاز در سطح استان به کمتر از ۲ درصد رسیده که در حالی است که نرم استاندارد آن در کشور ۳ درصد است.

مدیر عامل شرکت گاز استان ایلام خاطرنشان کرد: بررسی و پایش نشتی، شناسایی مصارف غیر‌متعارف، پایش تجهیزات نامناسب، از عوامل کاهش هدر رفت گاز در این استان بوده است.

شمس اللهی به کالیبراسیون تجهیزات اندازه گیری به صورت دوره‌ای اشاره و اظهار داشت: در طول سال گذشته ۱۴۰ کنتور توربینی، ۱۵۰ دستگاه تصحیح کننده الکترونیکی و بیش از ۳۰۰ دستگاه دماسنج و فشارسنج صنعتی کالیبره شده‌اند.

او  از توسعه و بروز‌رسانی سیستم مانیتورینگ ایستگاه‌های گاز خبر داد و گفت: سیستم پیامک دو طرفه مانیتورینگ در حال حاضر راه اندازی شده است.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.