خبر سقوط موشک چینی به زمین به سر خط خبرها تبدیل شده و رسانه های غربی سعی دارند با انعکاس این خبر ترس را به مردم منتقل کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که لاشه موشک Long March 5B چین در آستانه بازگشت به زمین است، رسانه‌های غربی با شروع یک هیاهوی جمعی، لاشه موشک Long March 5B را تهدیدی خارج از کنترل برای ساکنان زمین توصیف کردند. رسانه‌های غربی تاکنون تیتر‌های مختلف و هولناکی درباره این سقوط این موشک زده اند.


بیشتر بخوانید


چرا رسانه‌های غربی اینقدر استاندارد دوگانه دارند؟

روزنامه گاردین انگلیس در تاریخ ۴ می‌گزارش داد که لاشه موشک چانگ 5B یکی از بزرگترین اجسام کنترل نشده توسط بشر است که هنوز وارد جو نشده، این روزنامه همچنین ادعا کرد که سقوط این موشک ممکن است تهدیدی برای زمین باشد.

نیویورک تایمز در تیتر گزارش خود در تاریخ ۶ می‌از کلمه heads up استفاده کرد تا به همه مخاطبان یادآوری کند که به آسمان نگاه کنند و توجه آن‌ها را به این موشک ۲۳ تنی که به شدت به زمین سقوط می‌کند، جلب کنند.

هیاهوی رسانه های غربی درباره کنترل لاشه موشک چینی نگران کننده است یا انگیزه قبلی دارد؟

روزنامه محافظه کار آمریکایی نیویورک پست نیز گزارشی اغراق آمیزتر در این باره منتشر کرد. این روزنامه با انتخاب تیتری مستقیماً اعلام کرد که لاشه موشک عظیم چینی ممکن است در ایالت نیویورک سقوط کند.

هیاهوی رسانه های غربی درباره کنترل لاشه موشک چینی نگران کننده است یا انگیزه قبلی دارد؟

گزارش‌های مشابه بی شماری به این نمونه‌ها وجود دارد. در طرف دیگر موضع رسانه‌های غربی در مقابل فرود لاشه موشک SpaceX Falcon 9 که در ماه مارس سال جاری در مزرعه‌ای در ایالات متحده سقوط کرد، عکس العملی بسیار جانبدارانه و منعطف بود و این سقوط را به نور آسمان شب و نور مرموز تشبیه و از این لغات استفاده کرده بودند. واژگانی لطیف و آرام که حس آرامش را به مخاطبانشان القا کنند، زیرا این موشک از شرکتی آمریکایی بود.

هیاهوی رسانه های غربی درباره کنترل لاشه موشک چینی نگران کننده است یا انگیزه قبلی دارد؟

وانگ کیانگ، کارشناس رسانه در این باره گفت که استاندارد‌های دوگانه توسط رسانه‌های غربی در قبال چین موضوع جدیدی نیست. در ماه می‌سال گذشته، اولین پرواز موفقیت آمیز موشک حامل Long March 5B، کشتی آزمایشی فضاپیمای سرنشین دار نسل جدید با وزن نزدیک به ۲۲ تن توسط چین به فضا فرستاده شدند. یکی از کارشناسان حوزه فضایی چین خاطرنشان کرد: "هر کشوری همراه با موشک ها، لاشه‌هایی را نیز به آسمان پرتاب می‌کند، اما فقط به لاشه موشک چین توجه زیادی شده است. "

وانگ کیانگ تأکید کرد که پس از اتمام ماموریت تحویل موشک حامل، لاشه‌های موشکی که در خارج از جو هستند قدرت خود را از دست داده و حتی ممکن است آسیب ساختاری داشته باشد؛ بنابراین، مهم نیست که کدام کشور باشد، لاشه موشک قابل کنترل وجود ندارد مفهوم به عبارت صریح تهدید خارج از کنترل لاشه موشک، «گزاره‌ای نادرست» است که توسط رسانه‌های غربی برای ایجاد رعب و وحشت برای مردم دنیا استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۱ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
واقعیت علمی ماجرا اینکه اجرامی سنگین تر هم در برخورد با جو ذوب میشن
Canada
ناشناس
۲۲:۵۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
چونکه نمیتوانند جلوی پیشرفت سرسام اور چین را بگیرند
تمام رسانه های west بر علیه چین شده اند
یک دفعه عاشق مسلمانهای چینی شدند
مثل اینه که خون رنگین دارند ولی
مسلمان مظلوم یمن .فلسطین ووووووو .....نه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۴۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
چه هیاهویی ، فعلا که هر چی مصیبت و گرفتاریه از طرف چین داره به سر دنیا میباره .خیلی پررو هستن والله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
تمام جنگهای این چند قرن اخیر از طرف انگلیس و آمریکا و فرانسه و باقی اراذل و اوباش متحدشون راه افتاده. چین کجا یک صدم جنایات آمریکا و انگلیس رو کرده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۳ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
"هر چی مصیبت و گرفتاریه"
این یه حرف کاملا غیر منطقی و غیر علمی هست
به شما توصیه می کنم دقایقی از زمانتون رو که به وبگردی میگذرونید برین و مطالعه کنید
-
ناشناس
۰۷:۳۶ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
پر رو غربی های دروغگو و ریاکار و طرفداران حقیر آنها در کشورهای جهان سوم هستند این همه جنگ در دنیا راه انداخته اند و کشورهای دیگر را استعمار و غارت کرده اند حال تو می گویی چین عامل بدبختی است چین کدام جنگ را راه انداخته و کدام کشور را استعمار کرده و در کدام کشور دخالت نظامی کرده است منبع خبر که غربی ها باشد و شنونده خبر فاقد قدرت تحلیل می شود همین حرف های شما
آخرین اخبار