مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد از اتصال ۱۰۰ درصدی کتابخانه‌های عمومی استان به اینترنت رایگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، رقیه دوست فاطمی‌ها مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد گفت: به همت همکاران فناوری اطلاعات این اداره کل و همکاری رؤسای ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های استان، تمامی ۱۰۰ باب کتابخانه عمومی تحت پوشش نهاد در استان یزد به وای‌فای رایگان مجهز شدند.

او افزود: این امر که با حمایت ویژه معاونت برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و همکاری شرکت مخابرات استان یزد محقق شد، سبب شده است دسترسی به اینترنت پرسرعت و رایگان در تمامی نواحی استان که دارای کتابخانه عمومی هستند، برای اعضا فراهم شود.

دوست فاطمی‌ها ادامه داد: تعطیلی‌های مکرر کتابخانه‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا سبب شد فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و ترویجی کتابخانه‌ها در فضای مجازی ادامه یابد که راه‌اندازی وای فای رایگان در کتابخانه‌ها، کمک بزرگی به همکاران کتابدار به منظور استمرار این فعالیت‌ها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی است.

دوست فاطمی‌ها گفت: در دی‌ماه سال گذشته نیز با پیگیری‌هایی که صورت گرفت، تا ۷۵ درصد کتابخانه نهادی استان به اینترنت بی‌سیم رایگان مجهز شده بودند که با فراهم شدن زیرساخت‌ها، این عدد در اردیبهشت ماه سال جاری و در آستانه عید سعید فطر به ۱۰۰ درصد رسید.

او تصریح کرد: در حال حاضر ۱۱۴ باب کتابخانه عمومی در استان یزد فعال هستند که از این تعداد ۱۰۰ باب تحت مدیریت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اداره می‌شوند و ۱۴ باب نیز کتابخانه مشارکتی هستند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار