معاون راهداری گیلان از جمع آوری ۷۳۵ بنر و تابلوی تبلیغاتی غیرمجاز از حاشیه راه‌های این استان در یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حجت الله عطایی، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان گفت: در سال گذشته ۴۲۰ مورد رفع تجاوز به حریم راه در استان انجام و ۷۳۵ مورد بنر و تابلوی تبلیغاتی غیرمجاز از حاشیه راه‌ها جمع آوری شد.

او افزود: این موارد شامل مستحدثات، دکه آلاچیق و تابلو‌های بزرگ در حاشیه راه‌های گیلان و در پی لزوم کنترل و ایمن سازی حاشیه و حریم راه‌های استان انجام شده است.

معاون راهداری گیلان یادآور شد: مطابق ماده ۶ قانون ایمنی راه ها، اقدام به هرگونه عملیاتی که موجب خرابی جاده می‌شود و همچنین هرگونه مستحدثات در حریم قانونی راه‌ها بدون اجازه وزارت راه و شهرسازی ممنوع است.

عطایی ادامه داد: گشت‌های راهداری گیلان به طور مرتب در تمامی محور‌های استان حضور فعال دارند و با تمام توان با هرگونه تجاوز به حریم راه مطابق قانون برخورد و مستحدثاتی که موجب بروز نقص ایمنی راه می‌شود، با حکم دادستانی برخورد می‌شود.

او با بیان اینکه صدور مجوز نصب تابلوی تبلیغاتی در حاشیه راه‌ها تنها با مجور اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان امکان‌پذیر است، اظهار داشت: هرگونه تابلو که بدون مجوز نصب شده باشد، جمع‌آوری می‌شود.

معاون راهداری گیلان تصریح کرد: نصب تابلو در حاشیه راه‌ها مستلزم دارا بودن ضوابط استانداردی مانند ابعاد تابلو، اندازه حروف، مکان نصب فاصله از تقاطع‌های اصلی، فاصله از علائم راهنمایی و رانندگی است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.