کریمیان گفت:از اولویت‌هایی که در سطح دانشگاه به صورت شایسته‌ای مورد توجه قرار گرفته، ترویج فرهنگ نماز است که با جدیت خاصی دنبال می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، اولین جلسه ستاد اقامه نماز در دانشگاه علوم پزشکی ایلام در سال ۱۴۰۰با حضور رییس دانشگاه، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه، معاونین فرهنگی و دانشجویی و بهداشتی، مدیران روابط عمومی و فرهنگی و سایر اعضای این ستاد در دفتر ریاست محترم دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه محمد کریمیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام ضمن خیر مقدم به حاضران و تقدیر از خدمات و تلاش‌های اعضای ستاد اقامه نماز دانشگاه گفت:اقدامات و زحمات ستاد اقامه نماز در دانشگاه در راه اعتلای اهداف و برنامه‌های این فریضه دینی قابل تقدیر است و خوشبختانه اقدامات مناسبی نیز در این حوزه به مرحله انجام رسیده است.

او افزود:از اولویت‌هایی که در سطح دانشگاه به صورت شایسته‌ای مورد توجه قرار گرفته، ترویج فرهنگ نماز است که با جدیت خاصی دنبال شده و همدلی و همکاری مسئولان و اعضای ستاد اقامه نماز و همراهی همکاران در سطح دانشگاه اهداف و برنامه‌های این حوزه محقق شده است.

کریمیان بیان کرد:در بازدید‌هایی که توسط مسئول محترم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و دست اندرکاران ستاد اقامه نماز در سطح شبکه‌ها و بیمارستان‌های تابعه دانشگاه انجام شده، خوشبختانه به رفع چالش‌ها و مشکلات و نیازمندی‌های نمازخانه‌ها ختم گردیده و اعتبارات مناسبی در این رابطه هزینه شده است.

او اعلام کرد:برخی از واحد‌های دانشگاه به دلیل بافت قدیمی که دارند نمازخانه در خور شأن و منزلت همکاران دارا نیستند لذا تلاش خود را به کار گرفته‌ایم که در علاوه بر ارتقاء فضای فیزیکی آنان، مشکلات و نیازمندی‌های این اماکن را نیز متناسب با واحد‌های مربوطه و نمازگزاران رفع کنیم.

کریمیان  مطرح کرد:پیوست فرهنگی یکی از ملزوماتی است که باید در تمام اماکن و ابنیه در سطح دانشگاه‌ها در نظر گرفته شود.

در ادامه نیز حجت الاسلام والمسلمین هاشمی مسئول نهاد رهبری در دانشگاه ضمن تقدیر از توجه ویژه رئیس دانشگاه و تلاش و اهتمام اعضای ستاد اقامه نماز دانشگاه برای تحقق اهداف و برنامه‌های این ستاد؛ به اهمیت جایگاه نماز در آموزه‌های دینی و مذهبی و توجه ویژه به ترویج اقامه نماز جماعت در سیستم اشاره کرد و گفت: در راستای ارج نهادن به جایگاه والای نماز و گسترش و ترویج فرهنگ نماز اقدامات مناسبی انجام شده و رفع نیازمندی‌های نمازخانه واحد‌های مختلف دانشگاه با روند مناسب و مطلوبی انجام شده و یا در حال انجام است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.