واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال در کردستان

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: هشت هزار سالمند بالای ۸۰ سال سن در استان کردستان علیه کرونا واکسیناسیون شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،فرزین رضاعی رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: کار واکسیناسیون گروه‌های اولویت‌دار از ۲۱ بهمن در کردستان آغاز شده و تاکنون بیش از ۲۶ هزار نفر علیه کرونا واکسیناسیون شده‌اند.

او با بیان اینکه بر اساس سند ملی واکسیناسیون فاز اول تمام شده است، افزود: ممکن است افرادی جا مانده و یا خود راضی به واکسیناسیون نبوده باشند، ولی بخش بزرگی از پرسنل بهداشت و درمان و افراد مرتبط با این بخش علیه بیماری کووید ۱۹ واکسیناسیون شده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: ۲۰ هزار و ۴۳۶ نفر در نوبت اول و پنج هزار و ۹۵۲ نفر در نوبت دوم واکسن دریافت کرده‌اند که در مجموع تعداد واکسن شدگان را به ۲۶ هزار و ۳۸۸ نفر در استان رساند.

رضاعی افزود: واکسیناسیون افراد مسن بالای ۸۰ سال بیش از یک هفته است که شروع شده و افراد جامانده می‌توانند به هر درمانگاه شهری نزدیک محل سکونت خود مراجعه و واکسن دریافت کنند.

او با بیان اینکه در رده سنی ۷۵ تا ۷۹ سال هم ۱۴ هزار سالمند در استان واجد شرایط دریافت واکسن هستند. افزود: در این رده سنی سالمندان ۶۵ تا ۸۵ سال از بالا به پایین در فواصل سنی ۸۵ تا ۸۰، ۸۰ تا ۷۵، ۷۵ تا ۷۰، ۷۰ تا ۶۵ سال واکسینه می‌شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه حدود ۱۲۵ هزار نفر از جمعیت استان، سالمند هستند، تاکید کرد: با واکسیناسیون گروه سالمندان، آمار مرگ و میر ناشی از کرونا تا ۷۰درصد کاهش پیدا می‌کند.

او با بیان اینکه در فاز‌های بعدی افراد بالای ۱۸ سال دارای بیماری‌های زمینه‌ای علیه بیماری کووید ۱۹ واکسیناسیون می‌شوند، اضافه کرد: اگر گروهی در استان واکسن کرونا را انجام داده و گروهی از انجام آن خودداری کنند، واکسیناسیون بی فایده خواهد بود چرا که زنجیره چرخش بیماری قطع نخواهد شد و ممکن است جهش‌های خطرناکتری را هم شاهد باشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: فاز سوم واکسیناسیون مشاغل پر خطری را شامل می‌شود که با مردم در ارتباط هستند و از فاز چهارم عموم مردم استان از پاییز امسال واکسن دریافت می‌کنند.

رضاعی با تاکید بر اینکه هر واکسنی که وارد استان شده تاییدیه بهداشتی دارد، افزود: مردم استان نگران نوع واکسن نباشند چرا که تاییدیه لازم را دارد و به برخی شایعات درباره مرگ افراد مسن بر اثر دریافت واکسن کرونا توجه نکنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار