رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان اردبیل گفت: در راستای مرمت و احیای بازار تاریخی اردبیل کاوش باستان شناسی در سرای زنجیرلو این بازار آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمدرضا شایقی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اردبیل در جریان بازدید از عملیات کاوش بازار تاریخی اردبیل گفت: با توجه به مرمت بازار تاریخی اردبیل و بازسازی، احیا و مرمت سرای زنجیرلو و برنج‌فروشان کاوش در بازار تاریخی اردبیل در دستور کار قرار گرفت.

او ادامه داد: بر این اساس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان برابر مجوز صادره از سوی پژوهشگاه باستان‌شناسی کشور نسبت به کاوش در سرای زنجیرلو اقدام کرده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اردبیل بیان کرد: این کاوش در راستای پیگیری و مشخص کردن وضعیت زیر زمین موجود در بازار صورت گرفته که بعد از مشخص شدن وضعیت پی‌ها و زیر زمین‌های موجود در این محل، نسبت به مرمت آن اقدام خواهد شد.

شایقی با اشاره به اهمیت و ضرورت این کاوش گفت: احیای سرا‌های مختلف بازار تاریخی از مهمترین طرح‌ها در سطح شهرستان به شمار می‌رود که انجام عملیات کاوش باستان‌شناسی اقدامی مهم در این راستا است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.