بازگشت ۱۵ قطعه کبک وحشی به دامان طبیعت سقز

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست سقز از بازگشت ۱۵ قطعه کبک وحشی به دامان طبیعت در منطقه حفاظت شده عبدالرزاق شهرستان سقز خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،بهزاد شریفی سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سقز گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سقز با اخذ حکم قضایی و همکاری نیروی انتظامی و بازرسی از منزل یک شکارچی غیرمجاز، ۱۳ قطعه کبک و ۱۳ قفس عدد چوبی را از روستا‌های تابعه این شهرستان کشف و ضبط کردند.

او با اشاره به اینکه واحد حقوقی این اداره اقدام به تشکیل پرونده در این خصوص و معرفی فرد خاطی به مراجع قضایی کرده است، افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان با هوشیاری موفق به شناسایی محل اختفای کبک‌های اسیر شده از این شکارچی غیرمجاز شدند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سقز یادآور شد: پرندگان کشف شده به اداره حفاظت محیط زیست انتقال داده شدند و پس از بررسی‌های جسمانی، تغذیه و مراقبت‌های لازم در زیستگاه‌های طبیعی این شهرستان رها سازی شدند.

شریفی اضافه کرد: یک شکارچی نادم نیز با اختیار خود و در راستای همسوی با صیانت از حیات وحش، ۲ قطعه کبک و ۲ عدد قفس چوبی خود را برای رها سازی کبک‌ها در طبیعت به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سقز تحویل داد که همراه با دیگر کبک‌ها در زیستگاه‌های مناسب رها سازی شدند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.