آغاز خرید تضمینی دام عشایر به قیمت هر کیلوگرم ۴۵۰ هزار ریال

خرید تضمینی دام زنده از عشایر چهارمحال و بختیاری به قیمت هر کیلوگرم ۴۵۰ هزار ریال در استان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، یحیی حسین پور مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: خرید تضمینی دام زنده از عشایر استان به قیمت هر کیلوگرم ۴۵۰ هزار ریال در استان آغاز شد.

او افزود: طرح خرید تضمینی دام زنده براساس تصویب در شورای قیمت‌گذاری به ریاست وزیر جهادکشاورزی اجرایی شده است و خرید دام زنده عشایر از طریق شرکت پشتیبانی امور دام انجام می‌شود و به ازای خرید حمایتی به قیمت کیلویی ۴۵۰ هزار ریال در کنار تحویل سه کیلوگرم جو به ازای هر کیلوگرم دام زنده خریداری شده در نظر گرفته شده است.


بیشتر بخوانید


حسین پور اضافه کرد: این طرح در راستای کاهش و حذف دلال و واسطه‌ها و کنترل قیمت گوشت در بازار اجرایی شده است.

او با اشاره به اینکه ۲۵ درصد تولیدات گوشت قرمز استان از سوی جامعه عشایر تولید می‌شود، ادامه داد: ۳۵ درصد صنایع دستی استان و ۳۷ هزار تن شیر و هفت هزار تن پشم، کرک و مو توسط عشایر در استان تولید می‌شود.

حسین پور با تاکید بر اینکه گوشت تولید شده توسط دام عشایر ارگانیک است گفت: در حوزه تولید گوشت ارکانیگ، مرحله گذار طی شده و سه سال قرار داد با یک شرکت منعقد شده است.

او به بحث پمپاژ آب و انتقال آب سیار و همچنین آبرسانی به محل استقرار چادر عشایر به عنوان یک برنامه مهم اشاره کرد و افزود: پارسال از محل بند «ه» ۴۸ میلیارد ریال برای نزدیک رسانی آب به ۷۰۰ چادر عشایر هزینه شد.

حسین پور با تاکید بر اهمیت بحث صدور کارت تردد و هوشمند عشایر، اضافه کرد: ۱۳ هزار نفر از اعضای شرکت تعاونی عشایر استان شناسایی شد که عشایر نیستند و با اجرای این طرح این افراد از چرخه دریافت خدمات محروم می‌شوند و کارت هوشمند عشایر برای آن‌ها صادر نمی‌شود.

او به اجرای طرح مطالعه برای پنج شهرک عشایری در استان اشاره کرد و ادامه داد: این طرح‌ها به بنیاد مسکن معرفی شده است.

حسین پور، مهمترین مشکل برای خدمات‌رسانی به عشایر را کمبود اعتبارات و پراکندگی جمعیت عشایر عنوان کرد و گفت: سالانه برای آبرسانی سیار برای جامعه عشایر و همچنین تامین علوفه دام عشایر بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

او به واگذاری پنل خورشدی به جامعه عشایری اشاره کرد و افزود: امسال با همکاری شرکت توزیع برق ۸۵۰ دستگاه پنل خورشیدی در اختیار امور عشایر قرار داده می‌شود.

حسین پور در پایان به اختصاص ۲۱۰ پنل خورشیدی در شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا و ۶۰ پنل خورشیدی در کوهرنگ در سال ۹۹ از محل ارزش افزوده اشاره کرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار