عطالله حنا: حمله به مسجدالاقصی حمله به کلیساست

اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس قدس با بیان اینکه حمله به مسجدالاقصی حمله به کلیسا محسوب می‌شود، اعلام کرد اشغالگران سعی دارند مسلمانان و مسیحیان را به اقلیت برسانند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، «عطالله حنا»، اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس قدس، در مصاحبه با شبکه المیادین اعلام کرد حمله به مسجدالاقصی به مثابه حمله به کلیسای مقدس است.

او در ادامه گفت: اشغالگران به دنبال تصرف اماکن مقدس ما و تبدیل کردن مسلمانان و مسیحیان به اقلیت هستند. ما با وحدت ملی و عبور از تفرق باید پاسخ اشغالگران را بدهیم. بیت المقدس به جهانیان می‌گوید که فرزندان آن عهد خود را حفظ خواهند کرد، هرچقدر هم ظلم و استبداد شدید باشد.

اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس قدس همچنین افزود: اشغالگران به دنبال تصرف اماکن مقدس ما و تبدیل کردن مسلمانان و مسیحیان به اقلیت هستند.

حنا گفت: ما از نهاد‌های حقوق بشری می‌خواهیم برای آزادی زندانیان وارد عمل شوند، جوانان دستگیر شده در زمان دفاع از الاقصی در حال انجام یک وظیفه ملی بودند.

او از ملت عربی خواست تا از بیت‌المقدس و مردم آن حمایت کنند چرا که مردمان این شهر قصد ندارند وطن خود را ترک کنند. اسقف حنا در همین چارچوب از بی‌اعتمادی‌اش بر جامعه جهانی پرده برداشت و گفت روی مواضع جامعه جهانی نمی‌شود حساب کرد.

درگیری‌های شدید از صبح امروز میان نظامیان اشغالگر و مردم داخل مسجدالاقصی بالا گرفته و نظامیان صهیونیست با هجوم به مردم داخل مسجد به آن‌ها با گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک‌آور حمله کردند، همچنین این نظامیان در‌های ورودی مسجد را بر روی هلال احمر بسته‌اند و مانع از خروج مجروحان می‌شوند.

یکی از پزشکان داخل مسجد که توانسته است با خارج از آن ارتباط بگیرد از ۱۲۰ الی ۱۵۰ زخمی در مسجدالاقصی خبر داده است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۳:۳۵ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
وَأُخْرَىٰ تُحِبُّونَهَا ۖ نَصْرٌ مِنَ اللَّهِ وَفَتْحٌ قَرِيبٌ ۗ وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ .
نتانیاهوی ملعون شکست خورده و برکنار شده و دارودستهای اراذلین و اوباشهای سفاکش می خواهد از آب گلالود ماهی بگیرد و جنگ و تنشهای مضاعفی در قدس شریف شروع کرده که جهان اسلام را برای حمله به صهیونیستها آماده کند و امت واحده سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص هم آمده اند برای حمله نهایی و نتانیاهوی ملعون می خواهد آمریکای تروریست و همپیمانانش را بیش از پیش همراه خود کند چونکه داره سقوط می کند به ته چاه زباله دان تاریخ بشری داره زور آخرشو می زنه ولی بدان که کور خواندی ابله موذی موش کثیف بدان و آگاه باش زوال و فروپاشیتان با سرعت خیره کننده ایی از چندی قبل شروع شده و شمارش معکوسش برای انحلال و محو رژیم صهیونیستی جعلیتان شروع شده و به زودی زود به آخر خط خواهید رسید و به زباله دان تاریخ بشریت انداخته خواهید شد و تاریخ مصرفتان برای آمریکایها و دیگر همپیمانانش هم تمام شده و آنان هم بیش از این برای بقای شما هزینه نخواهند کرد چونکه منفعتیو ارزشی برایشان دیگر ندارید و مهره سوخته ایی بیش نیستید برایشان و بیش از این تاوان شما صهیونیستها را نمی پردازند چراکه خودشان تا گلو در منجلاب بدبختیهای داخلی کشورهایشان فرو رفته اند و فقط می خواهند خودشان را نجات دهند بدان و آگاه باش نتانیاهوی ملعون زور بی خودی و دست پای بی خودی داری می زنی تو و صهیونیست دیگر رفتنی شدید برای همیشه و نماز فتح پیروزی را مومنین مسلمین پشت سر ولی امر مسلمین جهان اسلام در قدس شریف و سپس در مکه مکرمه و مدینه منوره به زودی زود و به حول قوه الهی خداوند جل جلاله خواهند خواند و انشاءالله تصوری سردار دلهای عزیزمان صدیق شهید حاج قاسم سلیمانی بزرگوار عادل و سخاوتمند دلسوز بشریت مظلوم مومنین مستضعفین بزودی زود در سر تا سر شهر ها و روستاهای فلسطین اشغالی و قدس شریف آزاد شده نصب خواهد شد و نماز پیروزی شکر گذاری را در مسجدالاقصی زیر گنبد سبزش پشت سر ولی امر مسلمین جهان اسلام ناب محمدی ص مومنین مسلمین امت واحده رسول الله ص خواهند خواند و سپس در مکه مکرمه و مدینه منوره و در بین الحرمین حضرت اربابمان اباعبدالله الحسین ع و حضرت ابوالفضل العباس ع می خوانند در ضمن این مسجد که گنبد طلایی دارد که به قدس شریف معروف است مسجدقبه الصخره است نه مسجد الاقصی دقت کنید امت واحده رسول الله ص و نگذارید صهیونیستها آسیبی به مسجد الاقصی که گنبدش سبز رنگ است وارد کنند انشاءالله به زودی زود فلسطین و قدس شریف آزاد خواهد شد و صهیونیستها فروپاشی و نابود و پراکنده و برای همیشه تاریخ بشریت محو خواهند شد .
وَأُخْرَىٰ تُحِبُّونَهَانَصْرٌ مِنَ اللَّهِ وَفَتْحٌ قَرِيبٌ وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۳:۳۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
پس بنابر این به فرموده شریف خودتان بی زحمت وقت را قنیمت بشمارید و ای مومنین مسیحیان با مسلمین جهان اسلام ناب محمدی ص متحد و یکپارچه شوید و به مسلمانان فلسطینی و شهروندان مسیحی و یهودیان غیر صهیونیست فلسطینی یاری رسانید تا از شر نکبت منحوس خبیث شیاطین صهیونیستی فراعنه برده داران بی رحم سفاکین غاصبین ظالمین ستمگران فاسدین فاسقین نژادپرستان کودک کشان کودک آزاران شکنجه گران مظلوم کشان تروریستهای خبیث دزدان غارتگران چپاولگران جهنمی صهیونیستی نجات یابند و شر صهیونیستها برای همیشه کم شود از سرزمین فلسطین اشغالی و قدس شریف و صهیونیستها رو سریعتر به زباله دان تاریخ بشریت پرتشان کنید با همدلی و همکاری و یاری رساندن همه جانبه همه امت واحده رسول الله ص در سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص . والسلام و صلوات التماس دعا .
آخرین اخبار