منابع خبری اعلام کردند نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست با یورش به مسجدالاقصی به شدت با فلسطینیان درگیر شده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرنگار المیادین اعلام کرد شهرک نشینان صهیونیست دقایقی قبل به مسجدالاقصی یورش برده و با فلسطینیان به شدت درگیر شدند.

نظامیان صهیونیست گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی و صوتی به سوی جوانان فلسطینی پرتاب کرد.شماری از فلسطینیان حاضر در مسجدالاقصی بر اثر این درگیری‌ها زخمی شدند.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد نظامیان اشغالگر مانع رسیدن نیروهای این سازمان برای رسیدگی به وقایع و کمک‌های اولیه به مجروحان در مسجد الاقصی می‌شوند.

در مسجدالاقصی، هزاران نفر از نمازگزاران بعد از اقامه نماز صبح، تظاهراتی در میادین مسجد برگزار کردند و شعار می دادند « ای اقصی روح و جان ما فدای تو».

گروه‌هايی از شهرك نشينان اشغالگر به مناسبت روز عبری-یهودی «بيت المقدس» اعلام كرده بودند از ساعت 7 صبح به وقت فلسطين قصد هجوم به قدس را دارند.

صدها شهرک‌نشین اشغالگر اسرائیلی مقابل پل باب المغاربه در مجاورت مسجد الاقصی تجمع کرده و امیدوارند به آن‌ها اجازه تعرض به مسجد الاقصی داده شود.

منابع محلی اعلام کردند که در حمله نظامیان اشغالگر اسرائیلی به مسجد الاقصی، تا این لحظه ده‌ها نفر به ضرب گلوله‌های ساچمه‌ای و پلاستیکی زخمی یا بر اثر استنشاق گاز اشک‌آور دچار خفگی شدند. حال یکی از نمازگزاران فلسطینی که در داخل مسجد الاقصی به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی مجروح شده، وخیم است.

منابع محلی از داخل مسجد الاقصی اعلام کردند که تا این لحظه۶ نفر از معتکفین در مصلای قبلی به ضرب گلوله‌ پلاستیکی نظامیان اشغالگر صهیونیست از ناحیه سر زخمی شدند.

خبرنگار الجزیره اعلام کرد که نظامیان صهیونیست بعضی از مجروحان در داخل مسجد الاقصی را بازداشت کرده و به نیروهای امدادگر اجازه امدادرسانی به دیگر مجروحان را نمی‌دهند!

کانال تلگرامی صابرین نیوز اعلام کرد در درگیری های کنونی مسجدالاقصی، بیش از ۱۰۰ فلسطینی تاکنون زخمی شده‌اند.

شبکه المیادین افزود: نیروهای اشغالگر تلاش می کنند جوانان فلسطینی را در مسجد الاقصی در یک مکان جمع کنند تا بتوانند آنها را بیرون کنند.

الجزیره نیز تاکید کرد: نیروهای اشغالگر مسجد الاقصی را کاملا محاصره کردند و همه افراد حاضر در داخل مسجد را هدف قرار دادند.

هلال احمر فلسطین درخصوص انتقال مجروحان گفت: تاکنون بیش از ۱۰۰ فلسطینی زخمی شده و  ۵۰ مجروح از مسجد الاقصی به بیمارستان منتقل شده‌اند اما مجروحان دیگری هم هستند که امکان کمک به آنها وجود ندارد.

در همین حال، استاندار قدس در گفتگو با الجزیره از همه کشورهای جهان خواست در برابر تجاوزات و جنایات رژیم اشغالگر بایستند.

او تاکید کرد: همه کشورها باید فورا برای حمایت از قدس و مسجدالاقصی وارد عمل شوند و اقدامی فوری انجام دهند.

شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش در خبری فوری به نقل از خبرنگار خود از درگیری بین نیروهای اشغالگر و فلسطینیان خبر داد و افزود: این درگیری ها به خارج از منطقه مسجدالاقصی هم کشیده شده است.
درگیری‌های شدید صهیونیست‌ها با فلسطینیان در مسجدالاقصی+ تصاویر و فیلم
 
همزمان با تداوم درگیری‌ها در قدس اشغالی، شبکه تلویزیونی العالم به نقل از خبرنگار خود از حضور گسترده فلسطینیان در مسجدالاقصی خبر داد و آن را نشان‌دهنده انتفاضه و اراده فلسطینیان برای دفاع از این مسجد دانست.

بر اساس اعلام این خبرنگار، صدها تن از شهرک‌نشینان صهیونیست هم به سرکردگی اعضای کنست، خود را برای ورود به مسجدالاقصی آماده می‌کنند.

این شبکه همچنین از وقوع آتش‌سوزی در باب الجنائز در نزدیک المصلی القبلی در مسجدالاقصی خبر داد.
 
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: عطا الله حنا، از روحانیون مسیحی در قدس تجاوز به قدس را تجاوز به کلیسای قیامت دانست. او خواستار دخالت نهادهای حقوقی برای آزادی بازداشت شدگان شد.
 
شبکه الجزیره اعلام کرد نظامیان اشغالگر صهیونیست در صدد کشتار معتکفین در صحن‌های مسجد الاقصی هستند.
 
منابع فلسطینی در قدس اشغالی اعلام کردند که تا این لحظه بیش از ۲۵۰ فلسطینی در درگیری با اشغالگران صهیونیست زخمی شدند.
 
منابع محلی اعلام کردند: فلسطینیان در مقابل باب الاسباط شعار «ای اقصی! جان خود را فدای تو می کنیم» سر دادند. شهرک نشینان نیز در نزدیکی باب الاسباط به سمت جوانان فلسطینی تیراندازی می کنند. شلیک های مستقیم به چشم و سر فلسطینی ها صورت گرفته است.
 
شبکه تلویزیونی المیادین در خبری فوری به نقل از خبرنگار این شبکه اعلام کرد جوانان محاصره شده در مصلای القبلی، توانستند قفل ها را بشکنند و از آنجا خارج شوند.
 
رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد هفت نفر از نیروهای پلیس رژیم اشغالگر در حین حمله به فلسطینی های معتکف در مسجد الاقصی، زخمی شدند.
 
هلال احمر فلسطین نیز زخمی شدن ۳۳۱ نفر در این حوادث را تایید و اعلام کرد نیرو‌های امدادی نیز زخمی شده‌اند. پایگاه اینترنتی الجزیره عربی، نیرو‌های اشغالگر رژیم صهیونسیتی کادر پزشکی و امدادگران را از داخل صحن مبارک مسجد الاقصی بیرون کردند و مانع از اقدام ماموریت آن‌ها شدند و همچنین به کادر پزشکی و امدادگران حمله کردند.
 
 
درگیری‌های شدید صهیونیست‌ها با فلسطینیان در مسجدالاقصی+ تصاویر و فیلم
شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کرد: شهرک نشینان صهیونیست که با اتوبوس‌ها به سمت مسجد الاقصی منتقل می‌شوند، افراطی‌ترین و تندروترین صهیونیست‌ها هستند.
درگیری‌های شدید صهیونیست‌ها با فلسطینیان در مسجدالاقصی+ تصاویر و فیلم
در همین حال، شهروندان فلسطینی ساکن شهر اشغالی قدس تکبیرگویان وارد مسجد الاقصی شدند. دعوت‌های گسترده‌ای برای حمایت از مسجد الاقصی در برابر هرگونه تجاوز و حمله به مسجد الاقصی در آینده به راه افتاده است.
 
منابع فلسطینی اعلام کردند مردان جوان ۵ کوکتل مولوتف به سمت اتوبوس صهیونیست‌ها در حوالی شهر آزون، شرق قلقیلیه پرتاب کردند. صد‌ها نفر از روزه داران فلسطینی پس از برگزاری نماز جماعت، در برابر مسجد الاقصی دیوار انسانی ایجاد کردند تا مانع یورش صهیونیست‌های افراطی به صحن این مسجد و هتک حرمت آن شوند.
جریان اسلامی در دانشگاه‌های کرانه باختری تاکید کردند: ما از جوانان آزاده مان برای یاری مسجد الاقصی با اراده و عزم و قدرت دعوت می‌کنیم و از آن‌ها می‌خواهیم برای یاری رساندن به حامیان مسجد الاقصی وارد میدان شوند.
 
شبکه تلویزیونی العالم به نقل از منابع فلسطینی اعلام کرد: شهرک نشینان صهیونیست در منطقه باب العامود جمع شده اند تا خود را برای حمله به مسجد الاقصی آماده کنند.
 
در پی تشدید خشونت های رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی، سازمان‌های بین المللی از مقامات رژیم اشغالگر صهیونیستی به دلیل ممانعت از انتقال زخمی‌های فلسطینی به بیمارستان‌ها انتقاد کردند.
 
درگیری‌های شدید صهیونیست‌ها با فلسطینیان در مسجدالاقصی+ تصاویر و فیلم
درگیری‌های شدید صهیونیست‌ها با فلسطینیان در مسجدالاقصی+ تصاویر و فیلم
درگیری‌های شدید صهیونیست‌ها با فلسطینیان در مسجدالاقصی+ تصاویر و فیلم
درگیری‌های شدید صهیونیست‌ها با فلسطینیان در مسجدالاقصی+ تصاویر و فیلم
درگیری‌های شدید صهیونیست‌ها با فلسطینیان در مسجدالاقصی+ تصاویر و فیلم
پایگاه اینترنتی خبری رسالة نت به نقل از شاهدان اعلام کرد شماری از تک تیراندازان رژیم اشغالگر بر روی پشت بام مسجد الاقصی و ساختمان‌های اطراف آن مستقر شده اند و شماری از سربازان اشغالگران نیز به دفتر مدیریت مسجدالاقصی و درمانگاه این مسجد یورش بردند و به تخلیه وسایل داخل این ساختمان‌ها اقدام کردند.
 
القدس العربی نیز نوشت: یک شهرک نشین صهیونیست، یک جوان فلسطینی را در «باب الاسباط» نزدیک مسجد الاقصی در قدس اشغالی با خودروی خود زیر گرفت. فعالان در شبکه‌های اجتماعی ویدئوی زیر گرفتن این جوان فلسطینی را با خودرو توسط این شهرک نشین صهیونیست برای همگان به اشتراک گذاشته اند.
 
 
برخی از شهرک نشینان صهیونیست با مشاهده جوانان فلسطینی، از ترس درگیری با آنان از مسجد الاقصی دور شدند.
 
الجزیره اعلام کرد: نظامیان رژیم صهیونیستی به حامیان مسجد الاقصی در منطقه شیخ جراح در قدس حمله می‌کنند و به شهرک نشینان صهیونیست اجازه می‌دهند تا به مسجد الاقصی یورش ببرند.
نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی چندین نفر از یک خانواده را در محله شیخ جراح در قدس مورد ضرب و شتم قرار دادند سپس آن‌ها را بازداشت کردند. همچنین نظامیان رژیم صهیونیستی همزمان با رسیدن تعداد زیادی از شهرک نشینان صهیونیست، به ساکنان محله شیخ جراح حمله کردند.
 
شبکه تلویزیونی روسیا الیوم اعلام کرد یک بالگرد صهیونیست یک منزل را در حومه شمالی القنیطره هدف قرار داد که به زخمی شدن یک نفر منجر شد.
 
به گزارش پایگاه اینترنتی فلسطین الیوم، شماری از اعضای کنست رژیم صهیونیستی بعد از ظهر امروز به قصد بی احترامی به مسجد الاقصی به این مسجد یورش بردند و وارد مسجد الاقصی و صحن‌های آن شدند.
بتسلال سموتریچ،  رئیس یکی از احزاب دینی صهیونیست و ایتمار بن کفیر، شریک او و نیز شماری از اعضای احزاب آنان ساعتی قبل به محله شیخ جراح در قدس اشغالی یورش بردند و وارد صحن‌های مسجد الاقصی شدند. این اقدام با توجه به ادامه درگیری‌ها در صحن‌های مسجد الاقصی و تلاش‌های مداوم شهرک نشینان برای حمله این مسجد صورت گرفته است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
reza
۱۴:۴۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
فتح قدس و رهاسازی قبله اول مسلمانان و کانون ادیان الهی بسیار نزدیک است یک حرکت نسنجیده رژیم منحوس صهیونیست اسرائیل این خانه عنکبوت را ویران میکند و این رژیم به عصر حجر باز خواهد گشت و تمام مردم ساکن فلسطین اشغالی باید به طرف دریاها فرار کنند و روی آب دریاها سرگردان شوند وبا همان کشتی هائی که آمده بودند و این سرزمین مقدس را اشغال کرده بودند به همان موقعیتی که آمده بودند برگردند............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
مسجد الاقصی اولین قبله مسلمین است یا به عبارت دیگر قبله ی سابق نه قبله ی اول قبله اول و آخر کعبه است.
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۳:۳۹ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
القدس لناوالنصرلنا
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۳:۳۷ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
وَأُخْرَىٰ تُحِبُّونَهَانَصْرٌ مِنَ اللَّهِ وَفَتْحٌ قَرِيبٌ وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ .
نتانیاهوی ملعون شکست خورده و برکنار شده و دارودستهای اراذلین و اوباشهای سفاکش می خواهد از آب گلالود ماهی بگیرد و جنگ و تنشهای مضاعفی در قدس شریف شروع کرده که جهان اسلام را برای حمله به صهیونیستها آماده کند و امت واحده سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص هم آمده اند برای حمله نهایی و نتانیاهوی ملعون می خواهد آمریکای تروریست و همپیمانانش را بیش از پیش همراه خود کند چونکه داره سقوط می کند به ته چاه زباله دان تاریخ بشری داره زور آخرشو می زنه ولی بدان که کور خواندی ابله موذی موش کثیف بدان و آگاه باش زوال و فروپاشیتان با سرعت خیره کننده ایی از چندی قبل شروع شده و شمارش معکوسش برای انحلال و محو رژیم صهیونیستی جعلیتان شروع شده و به زودی زود به آخر خط خواهید رسید و به زباله دان تاریخ بشریت انداخته خواهید شد و تاریخ مصرفتان برای آمریکایها و دیگر همپیمانانش هم تمام شده و آنان هم بیش از این برای بقای شما هزینه نخواهند کرد چونکه منفعتیو ارزشی برایشان دیگر ندارید و مهره سوخته ایی بیش نیستید برایشان و بیش از این تاوان شما صهیونیستها را نمی پردازند چراکه خودشان تا گلو در منجلاب بدبختیهای داخلی کشورهایشان فرو رفته اند و فقط می خواهند خودشان را نجات دهند بدان و آگاه باش نتانیاهوی ملعون زور بی خودی و دست پای بی خودی داری می زنی تو و صهیونیست دیگر رفتنی شدید برای همیشه و نماز فتح پیروزی را مومنین مسلمین پشت سر ولی امر مسلمین جهان اسلام در قدس شریف و سپس در مکه مکرمه و مدینه منوره به زودی زود و به حول قوه الهی خداوند جل جلاله خواهند خواند و انشاءالله تصوری سردار دلهای عزیزمان صدیق شهید حاج قاسم سلیمانی بزرگوار عادل و سخاوتمند دلسوز بشریت مظلوم مومنین مستضعفین بزودی زود در سر تا سر شهر ها و روستاهای فلسطین اشغالی و قدس شریف آزاد شده نصب خواهد شد و نماز پیروزی شکر گذاری را در مسجدالاقصی زیر گنبد سبزش پشت سر ولی امر مسلمین جهان اسلام ناب محمدی ص مومنین مسلمین امت واحده رسول الله ص خواهند خواند و سپس در مکه مکرمه و مدینه منوره و در بین الحرمین حضرت اربابمان اباعبدالله الحسین ع و حضرت ابوالفضل العباس ع می خوانند در ضمن این مسجد که گنبد طلایی دارد که به قدس شریف معروف است مسجدقبه الصخره است نه مسجد الاقصی دقت کنید امت واحده رسول الله ص و نگذارید صهیونیستها آسیبی به مسجد الاقصی که گنبدش سبز رنگ است وارد کنند انشاءالله به زودی زود فلسطین و قدس شریف آزاد خواهد شد و صهیونیستها فروپاشی و نابود و پراکنده و برای همیشه تاریخ بشریت محو خواهند شد .
وَأُخْرَىٰ تُحِبُّونَهَانَصْرٌ مِنَ اللَّهِ وَفَتْحٌ قَرِيبٌ وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
داداش تو چه حالی داری این همه تایپ کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۰ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
اين بنده خدا كلا بيكاره!
شغلش فكر كنم همينه!
فكر نميكنم كسي بخونه حرفاشو!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
چرا اینقدر عصبانی تو یه خط که نه تا کلمه جا میشه ده تا فحش نوشتی .یه خورده آب بخور اعصابت راحت بشه مطمئن باش حتی اسرائیل هم نابود بشه و کشور مستقل فلسطینی تشکیل بشه هیچی برای تو عوض نمیشه به جز اسم دشمنت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
خدایا این نتانیاهو و همه جنایتکاران صهیونیست را از سر مردم دنیا کم کن این آخری خیلی داره جنابت میکنه برای نرفتن از حکومت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
وای بر سران دولتهای اسلامی که فلسطین را تنها گذاشتند و بعضی دولتها ی ذره بینی همراه. رژیم جعلی شده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
از حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی تو عراق چه خبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
ان شاالله فرج نزدیکه........مرگ بر اسراییل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
اوضا مردم ما به مراتب خیلی بدتره تو فشار اقتصادی چرا از مردم گذارش و فیلم پخش نمیکنید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۲۹ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
مردم ما یا مردم شما؟ ازتو گزارش بگیرند یا از ما؟ تو کدوم کشوری که از این ها اوضاعت بد تره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
اقتصاد بر اساس انتخاب غلطه
اگر درست انتخاب می کردین اینجور فلاکتی نبود شاید هم انتخاب شما درست بوده باشه اما دلیل بر این نمیشه امنیتی که با خون هزاران شهید به وجود اومده رو ناسپاسی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
مرگ بر ظلم و ظالم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
رسیده ۷۰ فوتی و ۲۰۰زخمی
Iran (Islamic Republic of)
کرمعلی بخت برگشته
۱۱:۳۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
مثل ديروز که تو افغانستان
كنار مدرسه دخترانه شيعيان با نام مکتب سیدالشهداء، يه موتور منفجر شد و ٣٠ تا طفل معصوم شهيد شدن
صدا از احدي در نيومد
اگه اين اتفاق خدايي نكرده تو يه مدرسه اروپايي بود، الان كل دنيا با *هشتگ حقوق بشر* عزادار شده بود و روشنفکر نماها و سلبریتی ها جلو سفارتشون شمع روشن ميكردنولی الان کور و لال شده اند
*اندازه وظيفه خودتون اين جنايت و اين مظلوميت رو نشر بديد*
تا می تونید اينيستا كنيد و تو گروههای مختلف پخش كنيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
بین شیعه و سنی تفرقه ننداز بی پدرمادر......
Iran (Islamic Republic of)
جهاد
۱۸:۳۴ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
این تفرقه بین مذاهب نیست بلکه باید رسانه شیعیان مظلوم باشیم حرفشون هم حق است اگر این اتفاق هر جای دنیا بود سلبریتی ها شروع نمی کردند به عزاداری ؟
البته باید گفت تمام جنایات داره اتفاق می افته که صدای فلسطین به جهان نرسه ...
آخرین اخبار