فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ارتش در غرب کشور گفت : آمادگی داریم تا در رشته‌های کشتی و وزنه برداری میزبانی مسابقات نیرو‌های مسلح کشور را بگیریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، امیر سلیمان طاهری فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ارتش در غرب کشور گفت : ارتش جمهوری اسلامی ایران همگام با سایر نیرو‌های مسلح کشور، در کنار اهداف و ابعادی که پیش می‌برد، به مقوله ورزش هم توجه خاصی دارد، چراکه معتقدیم فکر سالم در جسم سالم است.

او گفت : در این راستا، به منظور ارتقاء روحیه کارکنان و خانواده‌های آن‌ها به مناسبت‌های مختلف برنامه‌ها و مسابقات گوناگون ورزشی را برگزار می‌کنیم که مسابقات امروز (دوشنبه) نیز با همکاری تربیت بدنی قرارگاه ارتش در غرب کشور در منازل سازمانی ولایت فقیه کرمانشاه برگزار شد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ارتش در غرب کشور افزود: این برنامه نه تنها در کرمانشاه و در این محل، بلکه در پادگان‌ها و سایر یگان‌هایی که تحت امر قرارگاه منطقه‌ای غرب کشور هستند، اجرا می‌شود.

او با اشاره به اجرای منظم برنامه‌های ورزشی در پادگان‌های نیروی زمینی ارتش در غرب کشور، افزود: فوتبال، کشتی، وزنه برداری و ... از رشته‌هایی هستند که در پادگان‌های ارتش برای تغییر روحیه سربازان و کارکنان به آن‌ها توجه می‌شود.

او به فعالیت‌های این قرارگاه در بخش ورزش قهرمانی هم پرداخت و گفت: پارسال با پیگیری‌های امیر آریانفر (فرمانده پیشینی قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب کشور) تیم وزنه برداری نیروی زمینی ارتش به کرمانشاه آمد و با نام این استان در رقابت‌های لیگ برتر حضور پیدا کرد.

طاهری ادامه داد: حضور تیم وزنه برداری ارتش در کرمانشاه باتوجه به ظرفیت‌های بسیار خوبی که استان ما در این رشته دارد، اقدام بسیار ارزشمندی بود.

او گفت: البته کرمانشاه نه تنها در وزنه برداری در سایر رشته‌های ورزشی از جمله کشتی نیز در ایران صاحب نام است، بنابراین بنا داریم که در بعُد قهرمانی در رشته کشتی هم ورود کنیم و بتوانیم میزبانی مسابقات کشتی و وزنه برداری نیرو‌های مسلح را بگیریم.

برگزاری مسابقات همگانی در منازل سازمانی ولایت فقیه ارتش

ایرج امیری مسئول تربیت بدنی قرارگاه ارتش در غرب کشور در خصوص برگزاری مسابقات همگانی در منازل سازمانی ولایت فقیه ارتش کرمانشاه، گفت: این مسابقات به مناسبت عید سعید فطر با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از فرزندان و خانواده‌های کارکنان ارتش در کرمانشاه برگزار شد.

او افزود: این مسابقات در رشته‌های روپایی، طناب زنی، دوچرخه سواری و دارت در هر دو بخش پسران و دختران برگزار و در پایان هم به نفرات برگزیده جوایزی اهدا شد.

دعوت پنج بازیکن فوتبال به اردوی تیم ملی

دبیر هیات فوتبال استان کرمانشاه گفت: سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان رده سنی زیر ۲۰ سال کشور، پنج بازیکن از استان کرمانشاه را به اردوی تیم ملی دعوت کرد.

طیب صفری افزود: «فاطمه پسندیده»، «نگین نقدی»، «شینا عبدالهی»، «مهسا انگزی» و «زیلان مرادی» پنج بازیکن کرمانشاهی هستند که به اولین اردوی انتخابی تیم ملی دعوت شده اند.

او ادامه داد: مریم آزمون سرمربی تیم ملی فوتبال زنان زیر ۲۰ سال کشور، ۲۲ بازیکن را به اولین اردوی انتخابی این تیم دعوت کرده که نام این پنج بازیکن کرمانشاهی نیز در لیست دعوت شدگان است.

صفری افزود: اردوی انتخابی تیم ملی فوتبال زنان رده سنی زیر ۲۰ سال از تاریخ ۲۱ تا ۲۵ اردیبهشت سال جاری در مرکز ملی فوتبال، مهمان‌سرای شهید رضایی مجد برگزار می‌شود.

او گفت: تیم فوتبال زنان جوان در رقابت‌های زیر ۲۰ سال کافا شرکت خواهد کرد و این رقابت‌ها از ۱۹ تا ۲۸ خرداد در شهر دوشنبه تاجیکستان برگزار می‌شود.

صفری گفت: تیم‌های ایران، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان و افغانستان در این رقابت‌ها به مصاف هم می‌روند.

نجات شاهین از سقوط به دسته یک

تیم شاهین کرمانشاه که پیش از این به لیگ دسته دوم سقوط کرده بود، با اعلام رای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، دوباره به لیگ دسته اول فوتسال بازگشت.

سیداحسان احسانی سرپرست تیم شاهین کرمانشاه گفت: تیم ما در هفته نهم و دور برگشت رقابت‌های لیگ دسته اول فوتسال ۳۰ فروردین در دیداری خارج از خانه در شهر ری به مصاف تیم سفیرگفتمان رفت که این دیدار با نتیجه تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید و تنها با کسب یک امتیاز به کرمانشاه بازگشتیم.

او گفت: تیم سفیرگفتمان تهران درحالی این نتیجه را بدست آورد که از وجود دو بازیکن غیرمجاز که مشمول خدمت سربازی بودند، استفاده می‌کرد.

سرپرست تیم شاهین افزود: باتوجه به اینکه تیم سفیرگفتمان در دیدار با تیم‌های آیندگان هرمزگان و اسپیناس زنجان هم از وجود این دو بازیکن استفاده کرده بود، بنابراین به همراه این دو تیم بصورت مکتوب به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال شکایت کردیم.

او از صدور رای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال خبرداد و افزود: کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال پس از بررسی شکایت این سه تیم، روز گذشته رای خود را در این خصوص صادر کرد که براساس آن یک امتیاز بازی ما در هفته نهم رقابت‌های لیگ دسته اول برابر تیم سفیرگفتمان تهران به سه امتیاز تبدیل شد.

احسانی گفت: بنابراین در حال حاضر تیم ما از مجموع ۱۰ بازی خود ۳ پیروزی، ۵ مساوی و دو باخت دارد و با ۱۴ امتیاز در لیگ دسته اول ماندگار شد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.