رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، حماسه رمضانی قهرمانان فلسطین را یادآور جنگ بدر دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه المیادین، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد: «به قهرمانان شجاع در قدس و مسجد الاقصی درود می‌فرستم، قهرمانان حماسه‌ای رمضانی آفریدند که یادآور دستاورد‌های جنگ بدر است.»

وی همچنین افزود:‌«ای قهرمانان ادامه بدهید و متوقف نشوید و همه ملت، امت و آزادگان جهان کنار شما هستند و از شما حمایت می‌کنند. ما به حمایت‌های خود به قدس و خانواده هایمان در این شهر در همه زمینه‌های سیاسی، دیپلماتیک، رسانه‌ای و بشردوستانه ادامه می‌دهیم.»

هنیه همچنین ادامه داد: «وحشیگری‌های مستمر رژیم صهیونیستی ضد مسجد الاقصی ادامه دارد، اما حامیان قدس و مسجد الاقصی در میدان حاضرند و از آن دفاع می‌کنند.»

اسماعیل هنیه، رژیم صهیونیستی را مسئول کامل پیامد‌های تجاوزش به مسجد الاقصی دانست و گفت: «ما و ملت ما هرگز نخواهند پذیرفت که طرح‌های اشغالگران در قدس اجرا شود و اقدام میدانی مبارزاتی ادامه خواهد یافت و بر شدت آن افزوده خواهد شد تا نگذارد اشغالگران و شهرک نشینانشان به اهدافشان برسند.»

وی افزود «جنبش حماس به بسیج پشتیبانی‌ها و یاری قدس و ساکنانش در سطوح سیاسی و دیپلماتیک و رسانه‌ای و انسانی ادامه خواهد داد و امکانات لازم را برای پایداری و ادامه پایداری فراهم خواهد کرد.»

هنیه گفت: «به همه طرف‌هایی که با جنبش حماس ارتباط دارند از جمله به برادران عرب تأکید کرده است اشغالگران به تعهداتشان و به چیزی احترام نمی‌گذارند و آنان باید دستان پلید و گناهکارشان را از قدس و مسجد الاقصی و محله شیخ جراح بردارند.»

جنبش حماس نیز امروز دوشنبه رژیم صهیونیستی را به پرداخت بهایی سنگین به علت حمله نیروهایش به مسجد الاقصی و نمازگزاران داخل آن تهدید و اعلام کرده بود تل آویو در حال جنگی دینی علیه فلسطینیان است.

محمد حماده، سخنگوی حماس از شهر قدس گفت: «رژیم صهیونیستی در حال جنگی دینی علیه نمازگزاران و فلسطینیان مستقر در مسجد الاقصی است.»

وی رژیم صهیونیستی را مسئول حمله اش به مسجد الاقصی و نمازگزاران دانست و تهدید کرد اشغالگران بهای سنگینی پرداخت خواهند کرد.

حماده تصریح کرد آنچه در مسجد الاقصی رخ می‌دهد و حمله به نمازگزاران داخل این مسجد نشانگر وحشیگری اشغالگران صهیونیست و نازیستی بودن آنهاست و از فلسطینیان خواست پایداری کنند و نگذارند شهرک نشیان به مسجد الاقصی یورش بیاورند.

در همین حال، مصطفی البرغوثی، دبیر کل جنبش ابتکار ملی فلسطین در گفتگو با این شبکه تلویزیونی گفت: مبارزه، ما را با هم متحد و درگیری بر سر قدرت ما را از هم متفرق می‌کند. ما از بیانیه‌های محکوم کردن، دیگر بیزار و خسته شده ایم. آنچه می‌خواهیم، ایستادگی و لغو همه انواع عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

البرغوثی افزود: از زمان انتفاضه اول تاکنون چنین تحرکاتی بین فلسطینیان ندیده ام.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار