در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

افت قیمت دام زنده در بازار/ نرخ دام و گوشت سنخیتی با هم ندارد

مدیر عامل اتحادیه دام‌سبک گفت: با توجه به ازدیاد عرضه دام ناشی از عدم توان نگهداری دامدار، قیمت دام زنده در بازار کاهش یافته است.

افشین صدر دادرس مدیر عامل اتحادیه دام‌سبک در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از‌ کاهش قیمت دام زنده خبر داد و گفت: با توجه به ازدیاد عرضه دام‌ ناشی از عدم توان نگهداری دامدار، قیمت دام زنده در بازار کاهش یافته، در حالیکه قیمت گوشت به دلیل مشکلات سیستم توزیع بالا رفته است.

وی متوسط قیمت هر کیلو دام زنده را ۵۲ هزار تا ۵۳ هزار تومان اعلام کرد و افزود: هم اکنون قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی درب کشتارگاه ۱۲۰ هزار تومان است و در سطح شهر تهران کمتر از ۱۵۰ هزار تومان نیست که این موضوع با شعارهای مسئولان سنخیتی ندارد‌.

دادرس ادامه داد: با توجه به رکود گردشگری ناشی از وضعیت کرونا در فصل بهار و تابستان، تولیدکنندگان در عرضه دام با مشکل مواجه خواهند شد، درحالیکه در شرایط عادی در این ایام به دلیل ازدیاد گردشگر، رستوران و هتل ها پررونق بودند.

مدیر عامل اتحادیه دام سبک درباره آینده بازار گوشت بیان کرد: با توجه به شرایط فعلی بخشی از بره های لاغر به کشتارگاه می روند، بخش دیگر هم از کشور قاچاق می شود که با استمرار این روند در ۶ ماهه دوم سال همزمان با پیک مصرف گوشت با مشکل مواجه خواهیم شد.

دادرس در پایان تصریح کرد: با توجه به وضعیت خشکسالی و افزایش قیمت نهاده، دامداران بره های به وزن نرسیده را روانه کشتارگاه می کنند‌ و متاسفانه قاچاقچیان بره های با وزن سبک را خریداری و پس از پروار قاچاق می کنند‌.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی روحانی
۰۸:۴۴ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
دلخوش به این مقدار نباشید
Iran (Islamic Republic of)
صالح بهاری
۲۲:۳۳ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
من ده سال داشتم گوسفند جمع میکردم ک زیاد بشه امسال علوفه نسیه گرفتم تنی۸ میلیون۴۰۰میلیون بدهکار شدم الان کل گله رو بفروشم بازم نمرسه خدا خودت ب برس ب دادما
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۸:۵۷ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
چرا صادرات ازاد نمیشه خدا وکیل بدبخت شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
من که چندماهی می شودکه فقط دارم مولدهام را برای خرج بقیه دامهام به کشتارگاه می برم.
نمی دونم چی بگم که بااین اوضاعی که هست کاملا ورشکسته شده ام وفقط باید بگویم که تاپارسال تعدادمولدهای من ۴۵۰عددبه بالابود حالابه کمتراز ۱۰۰عدد رسیده وبیشترش رابرای خرج بقیه به گشتاربرده ام..
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۵۱ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
الان قیمت دام زنده ای که از ما می خرند کمتر از ۴۵ هزار تومتن هست حد اقل ۷ هزار تومان گرون گفتید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
دلالها قاچاق می کنند؟ پس شما چه کار میکنین اساساً حقوق میگیرین که جلوی قاچاق و دلال رو بگیرید دیگه یا فقط وظیفتون اعلام گرونی و ...؟
آخرین اخبار