رئیس سازمان بسیج سازندگی و محرومیت زدایی سپاه استان قزوین از پیشرفت ۹۰ درصدی ۷۴۰ طرح محرومیت زدایی در استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، سرهنگ حسینیانی رئیس سازمان بسیج سازندگی و محرومیت زدایی سپاه استان قزوین در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه قزوین گفت:  ۷۴۰ پروژه محرومیت زدایی و عمرانی شامل آب روستایی، احداث مدارس، منازل مسکونی محرومین و طرح‌های آبخیزداری در مناطق محروم استان قزوین شناسایی و اجرا شده است.

سرهنگ حسینیانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شاهد پیشرفت ۹۰ درصدی در پروژه‌های محرومیت زدایی در استان قزوین هستیم.

وی افزود: روزی که فرمان تشکیل بسیج سازندگی صادر شد در کل کشور ۴۷ گروه جهادی داشتیم و امروز بیش از ۴۷ هزار گروه جهادی در کشور و ۹۸۸ گروه جهادی در استان قزوین به استعداد ۱۵ هزار نفر سازماندهی و در اطلس جهادی سپاه ساماندهی شده اند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی و محرومیت زدایی سپاه استان قزوین تصریح کرد: در حال حاضر ۴۰ گروه پزشکی و دندانپزشکی و سایر گروه‌های خدمت رسان در استان ساماندهی شده اند و از طریق قرارگاه مرکزی طارم سفلی در مکان‌های شناسایی شده برای خدمت به مردم در مناطق محروم اعزام می‌شوند.

وی افزود: ۸۰۰ پایگاه، ۲۲ قشر، حوزه‌های مقاومت و سپاه شهرستانی در استان قزوین برای ثبت نام گروه‌های جهادی آماده هستند.

سرهنگ حسینیانی گفت: اطلس جهادی در بستر اینترنت نیز چه به صورت گروهی و چه انفرادی، در اختیار علاقه‌مندان به ثبت نام در گروه‌های جهادی قرار دارد.

وی افزود: سال گذشته به صورت مستقیم برای ۶ هزار نفر از جوانان شغل برای جوانان ایجاد و اولین تفاهم نامه را با کمیته امداد امضا کردیم و بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای اشتغالزایی جوانان اختصاص یافته است.

به گفته رئیس سازمان بسیج سازندگی و محرومیت زدایی سپاه استان قزوین، در کنار ۷۰ پروژه اختصاص یافته از سوی پارک علم و فناوری استان قزوین، تولیدات گروه‌های جهادی در ۳۴ بازارچه تعیین شده در استان به فروش خواهد رسید.

وی افزود: ۵۰ مدرسه با همراهی آموزش و پرورش و نوسازی مدارس از سوی گروه‌های جهادی بازسازی شده اند و ۳۰۶ پروژه مسکن محرومان نیز در دست اقدام است که ۲۰۰ واحد به پایان رسیده است.

سرهنگ حسینیانی گفت: در حوزه آبرسانی آب شرب و کشاورزی و راه روستایی نیز در سال ۱۴۰۰ با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ره) مستقر در تهران، قرار است ۲۶۱ پروژه به بهره برداری برسد.

وی افزود: ۳۶۶ صندوق قرض الحسنه مردم دار مردم یار، در استان قزوین تشکیل شده است و این صندوق‌ها از ۳۰ نفر تا ۱۸۰ نفر عضو دارند و آورده اندک این خانواده‌ها امروز ۱۸ هزار نفر در این صندوق‌ها ساماندهی شده اند و بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان اعتبار اشتغال  به مردم روستایی پرداخت شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی و محرومیت زدایی سپاه استان قزوین گفت: عام المنفعه بودن، مشارکت مردم در طرح‌ها و اجرای طرح‌ها با روحیه جهادی، ۳ ضلع طرح‌های محرومیت زدایی سپاه استان قزوین محسوب می‌شوند.

وی افزود: با شیوع کرونا در کمتر از ۴۸ ساعت بیمارستان خیریه رحیمیان، از سوی سپاه و گروه‌های جهادی تجهیز و آماده به خدمت کردیم. همچنین مرکز دیالیز تاکستان با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته سرهنگ حسینیانی، ۴ هزار و ۷۰ نفر در حوزه مراقبتی و درمانی اعم از پزشکان، بهیاران و پرستاران و حتی روحانیون و اشخاص عادی در حوزه تغسیل و تدفین ساماندهی شدند.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای طرح رزمایش کمک مومنانه ۱۵۰ زندانی با همکاری خیران آزاد شدند افزود: با همکاری دستگاه‌ها و مردم بالغ بر ۷۰۰ هزار خدمت از سوی سپاه به مردم ارائه شد که در این بین ۲۷۰ هزار بسته معیشتی و هزار و ۴۰۰ سری جهیزیه به نیازمندان اهدا شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی و محرومیت زدایی سپاه استان قزوین خاطرنشان کرد: از سوی قرارگاه پیشرفت و آبادانی و با حضور جوانان بسیجی و انقلابی ۳ دهستان محروم در استان قزوئین شناسایی شدند که ۲ دهستان در الموت شرقی و غربی و یک دهستان فوق العاده محروم در طارم سفلی قرار دارد و تمامی نیاز‌های این دهستان‌ها شناسایی شده و نیرو‌های جهادی در حال فعالیت هستند.

وی افزود: سایر دهستان‌های محروم نیز از سوی دستگاه‌های اجرایی استان شناسایی و فعالیت‌های عمرانی در آن‌ها آغاز شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار