کوچ عشایر بختیاری و زندگی عشایری با آداب و سنن خاص خود، از جاذبه هایی است که گردشگران بسیاری علاقه مند دیدن آن هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، فرهنگ ایل بختیاری بسیار گسترده و متنوع است. این تنوع فرهنگ هم به علت پیشینه و قدمت طولانی این ایل و هم بعلت گستردگی جغرافیایی قلمرو ایل بختیاری است.

سرزمین های بختیاری نشین کشور شامل بخش هایی از شش استان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، فارس، اصفهان و خوزستان را شامل می شود. اما استان چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد بعنوان سرزمین اصلی عشایر بختیاری و محل سکونت عمده جمعیت این ایل غیور به حساب می آید.

استان چهارمحال و بختیاری دارای ایل و طایفه های بزرگی است که از گذشته های دور در این منطقه به سر می برند.مهمترین ایلات استان عبارتند از بختیاری، قشقایی، جرقویه و بویراحمد سفلی که بزرگترین آنها ایل بختیاری است.

در استان چهارمحال و بختیاری، عشایر کوچ رو شیوه زندگی و آداب و رسوم باستانی را حفظ کرده اند.کوچ عشایر، الگوی سکونت روستایی و عشایری، باورها، سنت ها، آداب و رسوم و ایل راه ها از جمله جاذبه های فرهنگی این استان است. با ما همراه باشید تا بیشتر با کوچ عشایر بختیاری و زندگی عشایر آشنا شویم.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Yavar
۱۶:۳۳ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
به این مردمان سختکوش خدا قوت می گویم؛ خداوند حافظ و نگهدارشان باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۷ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
دیدن فلاکت و بدبختی مردم هم شده سوژه گردشگران.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
این یه روش زندگیه نه فلاکت و بدبختی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
فلاکت وبدبختی روش زندگی کسانی هست که یک فرزندآن هم زندانی داخل خانه های خلوت وسوت وکوردارندکه هیچ کسی نیست احوالشون بگیره!فلاکت وبدبختی برای خانواده هایی هست که به جای کاروزندگی وتربیت فرزندصالح فرزند سالم صبح تاشب سرشون توی گوشی وفضای مجازیه باصد کیلواضافه وزن وچاقی مفرط
آخرین اخبار