معاون فرهنگی وزارت ورزش گفت: دادگاه عالی ورزش حکم غیر منصفانه‌ای را علیه فدراسیون جودو صادر کرد که با روح ورزش مغایرت دارد.

عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در گفت و گو با خبرنگار  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در ارتباط با مراسم رونمایی از پروژه بهار تندرستی که در ساختمان وزارت ورزش برگزار شد، اظهار داشت:مراسم رونمایی از پروژه بهار تندرستی روز گذشته با مشارکت انجمن‌های تخصصی وزارت ورزش‌های همگانی برگزار شد. امیدوارم با اجرای این طرح بتوانیم زمینه‌های مشارکت هر چه گسترده‌تر مردم برای فعالیت‌های ورزش همگانی را فراهم کنیم. موضوع پیاده روی‌های ورزشی، تربیت مربیان ورزشی سالمندان، لیگ ورزش‌های الکترونیک فعال و همچنین ورزش یوگا از جمله موضوعاتی بود که روز گذشته از آن رونمایی شد. همچنین امیدوارم با همکاری نهاد‌ها و دستگاه‌های مرتبط و با مشارکت هیئت‌های ورزش همگانی استان‌ها بتوانیم زمینه نشاط و سلامتی هر چه بیشتر مردم را فراهم کنیم.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش درباره اینکه تا امروز چه رشته‌هایی موفق شدند در طرح واکسیناسیون ورزشی حاضر شوند بیان کرد: با تصویب ستاد عالی بازی‌های المپیک و پارالمیک کار واکسیناسیون ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی در حال انجام است و طبق زمان بندی این واکسیناسیون‌ها انجام خواهد شد. به هر حال واکسیناسیون رشته‌های ورزشی با توجه به اولویت بندی حضورشان در مسابقات بین المللی توسط وزارت ورزش و جوانان اعلام می‌شود. همچنین کار واکسیناسیون تیم ملی فوتبال کشورمان هم برای شرکت در مسابقات انتخابی جام جهانی هم روز گذشته در کمپ تیم‌های ملی انجام شد.


بیشتر بخوانید


احمدی درباره شکست پرونده‌های ایران در دادگاه عالی ورزش و اینکه وزارت ورزش و جوانان چه اقداماتی برای رفع این موضوع انجام داده است بیان کرد: دادگاه عالی ورزش در خصوص پرونده جودو به نظر من حکم غیر منصفانه‌ای را صادر کرد. به اعتقاد من این حکم با روح ورزش کاملا مغایرت دارد. به هر حال دادگاه عالی ورزش نباید تلاش فدراسیون‌ها و نهاد‌های ورزشی را که زمینه ساز حضور فعال و مشترک ورزشکاران هستند را به راحتی نادیده بگیرند. ما امروز چیزی نزدیک به ۱۰۰ هزار جودوکار در کشورمان داریم که به نظر من دادگاه عالی ورزش زحمات و تلاش این ورزشکاران را نادیده گرفت. در هر صورت امیدوارم با تلاشی که وزارت ورزش و مسئولان فدراسیون جودو انجام می‌دهند حکم محرومیت ۴ ساله لغو شده و ما دوباره شاهد حضور جودوکاران کشورمان در مسابقات بین المللی باشیم.

معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان همچنین در خصوص میزبانی بحرین از مسابقات مقدماتی جام جهانی فوتبال گفت: به هر حال این تصمیمی که گرفته شده است به کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا بر می‌گردد و فدراسیون فوتبال کشورمان باید پیگیر این موضوع باشد. مسئولان فدراسیون فوتبال باید کاری کنند که منافع کشور در نظر گرفته شود. در هر صورت امیدوارم نمایندگان کشورمان حضور پر رنگ تری در مجامع قاره‌ای و جهانی داشته باشند و اجازه ندهند حق هیچ ورزشکاری ضایع شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
بابا غلط کردم رو برای این روزا گذاشتن!!! چرا همش دنبال توجیه کردن هستید؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
کاملا منصفانه بود وباید قبلا اینکارومیکردند.ورزش وسیاست جداازهمن نفهم
آخرین اخبار