نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: نماز عید فطر راس ساعت ۷ صبح در مصلی بجنورد و مکان‌های غیر مسقف مساجد برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،    حجت الاسلام والمسلمین نوری نماینده ولی فقیه  خراسان شمالی در جلسه شورای زکات استان با اشاره به نرخ فطریه ۲۰ هزار تومان برای امسال گفت:نرخ کفاره غیر عمد برای هر روز ۵ هزار تومان ونرخ کفاره عمد نیز ۳۰۰ هزار تومان برای هر روز مشخص شده است.


بیشتر بخوانید 


او گفت: برای کسانی که به نرخ گندم فطریه را پرداخت کنند ۲۰ هزار تومن و برای پرداخت فطریه به نرخ برنج خارجی حدود ۷۵ هزار تومن فطریه تعیین شده است.

او افزود:با اشاره به پیک چهارم کرونا و وضعیت نارنجی شهرستان‌ها، در مصلی و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نماز عید فطر را برگزار خواهیم کرد، اما در داخل شهر ائمه جماعات در فضای غیر مسقف و در فضای مناسب در کنار مسجد با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نماز عید فطر را برگزار کنند.

الهی راد مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی نیز با اشاره به اینکه۱۴۰مرکز نیکو کاری در سطح استان برای جمع آوری زکات فعالیت خواهند کرد گفت:امسال روش‌های غیر حضوری برای پرداخت زکات در نظر گرفته شده تا هم استانی‌ها برای پرداخت زکات مشکلی نداشته باشند.

الهی راد با اشاره به اینکه هزار و ۴۴۵ عامل زکات در روستا‌های استان فعالیت می کنند افزود:۱۷۳ مبلغ زکات در طول سال با دبیر خانه زکات همکاری داشته اند و ۴۸۷جلسه برای موضوع زکات در سال گذشته برگزار شده است.


او با بیان اینکه پارسال مردم استان ۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات پرداخت کرده اند گفت:۷۰ درصد از زکات پرداختی برای نیازمندان و ۳۰ درصد نیز برای پروژه‌های عام المنفعه هزینه شد.

او افزود:۱۱۳ درصد از برنامه‌های شورای زکات کشور در استان محقق شده است.

انتهای پیام/ه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.