شهاب الدین عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال، مدتی پیش مهرداد سراجی مدیرعامل باشگاه سایپا را به عنوان رئیس جدید کمیته فوتسال انتخاب کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بعد از آن که شهاب الدین عزیزی خادم سکان ریاست فدراسیون فوتبال را بر عهده گرفت، بلافاصله بعد از انتخاب شدنش اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال هم انتخاب شدند و نسبت به دوره گذشته یک خانه تکانی عظیمی در فدراسیون فوتبال به وجود آمد. عزیزی خادم بعد از آن که اعضای هیئت رئیسه خود را شناخت هر یک از اعضای جدید هیئت رئیسه را مسئول یکی از کمیته‌های فدراسیون فوتبال کرد.

یکی از اقدامات اخیری که رئیس جدید فدراسیون فوتبال انجام داد انتخاب مهرداد سراجی مدیرعامل باشگاه سایپا به عنوان رئیس کمیته فوتسال بود. پیش از سراجی داود پرهیزکار ریاست این کمیته را بر عهده داشت، اما به خاطر آنکه پرهیزکار جزو اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال نبود، عزیزی خادم تصمیم گرفت یکی از افراد هیئت رئیسه را به عنوان رئیس کمیته فوتسال انتخاب کند که قرعه به نام سراجی افتاد. پرهیزکار تا قبل از برکنار شدنش توانسته بود در کمیته فوتسال عملکرد بسیار موفقی از خودش نشان دهد.


بیشتر بخوانید


در چند سالی که پرهیزکار در کمیته فوتسال حضور داشت ملی پوشان کشورمان توانستند بار‌ها در مسابقات جام ملت‌های آسیا به مقام قهرمانی دست پیدا کنند.

سراجی دارای چند پست مدیریتی در ورزش است. او پیش از آن که به عنوان رئیس کمیته فوتسال انتخاب شود، به عنوان مدیرعامل در باشگاه سایپای تهران مشغول فعالیت بوده است و طبق قانون او هم اکنون ۲ شغله محسوب می‌شود و باید از بین کمیته فوتسال و مدیرعاملی سایپا یکی را انتخاب کند.

انتخاب سراجی به عنوان رئیس جدید کمیته فوتسال در نوع خود بسیار جالب و عجیب به نظر می‌رسد. سراجی فردی است که فوتسالیست‌ها اصلا او را نمی‌شناسند و فقط در حد همین مدیرعاملی یکی از باشگاه فوتبال شناخته شده است. هر چند برخی از کارشناسان فوتسال کشورمان اعتقاد دارند فعلا قضاوت درباره سراجی زود است و باید منتظر ماند و دید در آینده چه برنامه‌هایی برای موفقیت تیم ملی خواهد داشت.

حسین شمس سرمربی سابق تیم ملی فوتسال کشورمان در گفت و گو با خبرنگار ما درباره انتخاب سراجی به عنوان رئیس جدید کمیته فوتسال اظهار داشت: الان صحبت کردن درباره سراجی خیلی زود است. باید صبر کنیم و ببینیم او در آینده چه کار‌هایی می‌تواند انجام دهد. هر کدام از اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال باید کمیته‌های مختلفی را در دست داشته باشند و به همین دلیل کمیته فوتسال هم به سراجی رسیده است. در هر صورت همان طور که گفتم باید ببینیم سراجی در آینده چه عملکردی می‌تواند از خودش نشان دهد.

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال کشورمان درباره این که بار‌ها پیشکسوتان فوتسال گفته اند که این رشته باید دست فوتسالی‌ها باشد، بیان کرد: مگر زمانی که افتخاری به عنوان رئیس کمیته فوتسال انتخاب شد، اعتراض ما به جایی رسید؟ ما آن زمان کلی داد و بیداد کردیم که این فرد را نگذارید. آیا آن زمان مسئولان فدراسیون فوتبال صدای ما را شنیدند؟ آن زمان حتی از فوتسالی‌ها معذرت خواهی نکردند. در هر صورت این تصمیمی است که گرفته شده است و باید صبر کنیم و ببینیم در آینده چه اتفاقاتی رخ می‌دهند.

شمس درباره این که آیا عملکرد پرهیزکار در این کمیته ضعیف بوده بیان کرد: خیر به هیچ عنوان این طور نیست. پرهیزکار در مدت زمانی که در کمیته فوتسال حضور داشت، خیلی خوب کار کرد و در آستانه جام جهانی هم موفق شده است چند بازی دوستانه خیلی خوب برای تیم ملی برنامه ریزی کند. همین نشان می‌دهد که پرهیزکار در کارش بسیار عالی بوده است؛ اما چون عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال نبود، مجبور شدند او را عوض کنند.

عضو کمیته فنی فوتسال تصریح کرد: به هر حال در قانون آمده است که اعضای کمیته‌ها باید جزو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال باشند. حال اگر قانون این را می‌گوید، دیگر جای هیچ شک و شبهه‌ای باقی نمی‌ماند. در هر صورت امیدوارم سراجی عملکرد مثبتی داشته باشد و در کارش موفق عمل کند. من هیچ شناختی از سراجی ندارم و فقط می‌دانم که او مدیرعامل باشگاه سایپا بوده است.

همچنین وحید شمسایی بازیکن سابق تیم ملی فوتسال و سرمربی گیتی پسند اصفهان در خصوص انتخاب سراجی به عنوان رئیس جدید کمیته فوتسال اظهار داشت: ما از قدیم آدم‌های بزرگی در فوتسال داشتیم که ریاست این کمیته را بر عهده داشته اند. حتی این افراد در کنفدراسیون فوتبال آسیا هم دارای مقام و جایگاه بوده اند. مثل صادق درودگر، رضا افتخاری و علی کفاشیان در فوتسال حضور داشتند و موفق شدند قطار این رشته را در مسیر درستی به حرکت در بیاورند. ما حصل آن هم این شد که فوتسال ایران پله پله رشد کرد و در نهایت توانستیم به جایگاه واقعی‌مان در دنیا برسیم. من هیچ ارتباط شخصی با سراجی ندارم. در هر صورت وقتی او در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال حضور دارد و مدیرعاملی باشگاه بزرگی مثل سایپا را هم بر عهده دارد، نشان می‌دهد آن توانایی لازم را داشته است که به عنوان رئیس جدید کمیته فوتسال انتخاب شود.


بیشتر بخوانید


سرمربی تیم فوتسال گیتی پسند اصفهان افزود: امیدوارم سراجی بتواند توانایی‌های خود را در فوتسال نشان دهد و در رشته‌ای که ما برای آن استخوان خرد کرده ایم با تمام وجودش کار کند. همچنین امیدوارم سراجی بتواند فوتسال را به سر منزل واقعی خودش برساند.  

تیم ملی فوتسال کشورمان تا کمتر از ۴ ماه دیگر باید در مسابقات جام جهانی حاضر شود و بسیاری از اهالی فوتسال امیدوار هستند که سراجی بتواند تا قبل از شروع جام جهانی به فوتسال کشورمان سر و شکل خوبی داده و تورنمنت‌هایی که در زمان پرهیزکار برنامه ریزی شده است به موقع برگزار شود. قطعا عملکرد سراجی بعد از مسابقات جام جهانی ۲۰۲۱ لیتوانی مشخص خواهد شد و فعلا باید منتظر ماند و دید که این فرد چه عملکردی می‌تواند در دوره‌ای که به عنوان رئیس جدید کمیته فوتسال انتخاب شده، از خودش به یادگار بگذارد.

مسابقات جام جهانی فوتسال در سال ۲۰۲۱ از ۲۱ شهریور ماه تا ۱۱ مهر ماه به میزبانی لیتوانی برگزار خواهد شد. در این دوره از رقابت‌ها ۲۴ تیم حضور دارند که در ۶ گروه ۴ تیمی با یکدیگر مسابقه می‌دهند. در دوره قبل مسابقات جام جهانی که در سال ۲۰۱۶ به میزبانی کلمبیا برگزار شد، تیم‌های ملی آرژانتین، روسیه و ایران موفق شدند به ترتیب در جایگاه‌های اول تا سوم قرار گرفتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار