عنافچه، تعداد سالمندان بالای ۸۰ سال این شهرستان را ۲ هزار و ۹۴۱ نفر اعلام کرد و گفت:تاکنون ۴۵درصد سالمندان بالای ۸۰ سال آبادان واکسن کرونا دریافت کرده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،توفیق عنافچه سرپرست مرکز بهداشت آبادان روز سه‌شنبه با بیان اینکه واکسیناسیون سالمندان آبادان در ۱۲ مرکز شهری و ۱۰ مرکز خدمات بهداشتی روستایی انجام می شود گفت: به ۲۰ درصد سالمندان ۷۰ تا ۸۰ سال آبادان با جمعیتی معادل ۲ هزار و ۲۳۴ نفر نیز واکسن کرونا تزریق شده است.

او افزود:افراد بالای ۷۰ سال در شهرستان آبادان منتظر تماس تلفنی برای دعوت به واکسیناسیون نباشند و برای تزریق واکسن به مراکز معرفی‌ شده شهری و روستایی مراجعه کنند.

عنافچه همچنین اظهار داشت:از ابتدای طرح واکسیناسیون کرونا در شهرستان آبادان واکسن کرونا به گروهای هدف شامل افراد شاغل در بیمارستان‌ها و مرکز درمانی و بهداشتی براساس سند جامع کشوری تزریق شده است.

او از پیش‌بینی آماده سازی ۶ واحد آموزشی در کنار مراکز بهداشتی آبادان به منظور تزریق جمعی واکسن کووید ۱۹ به گروه‌های هدف اشاره کرد و اظهار داشت:زنجیره سرد برای نگهداری واکسن در واحدهای آموزشی پیش‌بینی شده است.

رئیس مرکز بهداشت آبادان افزود:تزریق واکسن در ۲ نوبت صبح از ساعت ۸ تا ۱۳ و عصرها از ساعت ۱۷ تا ۲۰ انجام می‌شود.

محمدرضا مطوری رئیس کمیته امداد امام خمینی آبادان نیز گفت:به منظور کمک و مساعدت به مددجویان بالای ۷۰ سال ،کمیته امداد این افراد را به مرکز تزریق واکسن معرفی و منتقل می‌کند.

او افزود:۷۵۰ سالمند بالای ۷۰ سال تحت پوشش کمیته امداد خمینی(ره) آبادان هستند که توسط مددکاران کمیته امداد به مراکز تزریق واکسن منتقل می‌شوند.

۶ هزار و ۹۲۰ نفر در آبادان از خدمات ۱۰ مرکز شهری ۱۱ مرکز روستایی ۱۳ پایگاه بهداشتی و ۴۴ خانه بهداشت زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان بهره مند هستند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.