رئیس مرکز بهداشت آبادان از آغاز طرح مراقبت در منزل سالمندان ناتوان توسط واحد سلامت خانواده و جمعیت در شهر و روستا خبر داد.

 جعفر ربیحاوی رئیس مرکز بهداشت آبادان گفت: تیم‌های مراقبتی شامل پزشک، مراقب سلامت، نمونه‌گیر،کارشناس روان و کارشناس تغذیه عهده دار مراقبت از سالمندان پرخطر و ناتوان در این شهرستان شدند و با مراجعه به منزل آن ها ، سلامت این افراد را مورد بررسی قرار می دهند.

به گفته او ارزیابی وزن و قد،کنترل فشارخون و دیابت، آموزش تغذیه سالم، مشاوره روان‌شناسی، ارائه مکمل کلسیم و ویتامین D و همچنین نمونه‌گیری خون به منظور بررسی قند و کلسترل از جمله خدماتی است که به صورت رایگان به این افراد داده می شود.

رییس مرکز بهداشت آبادان گفت : هم‌ اکنون ۲۵ هزار سالمند بالای ۶۰ سال در شهرستان آبادان زندگی می‌کنند که ۵۹۰ نفر از این عزیزان سالمند پرخطر و ۱۱۵نفر نیز سالمند پرخطر ناتوان هستند.

آنطور که آقای ربیحاوی می گوید برنامه‌ریزی لازم برای استمرار این خدمت در سال ۱۴۰۲ انجام شده و در گام بعدی سعی خواهد شد که علاوه بر سالمندان ناتوان، خدمت‌رسانی به سالمندان پرخطر نیز انجام شود.

شهروندان آبادانی از ۱۰ مرکز شهری، ۱۱ مرکز روستایی، ۱۳ پایگاه بهداشتی و ۴۴ خانه بهداشت زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی آبادان بهره‌مند هستند.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.