شرکت سامسونگ از تراشه جدید خود رونمایی کرد که برای تأمین توان پردازشی لپ تاپ های آینده از آن استفاده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، لپ تاپ هایی مانند Samsung Galaxy Book Go اخیر، ویندوز 10 را روی تراشه اسنپدراگون کوالکام اجرا می‌کنند. با این حال ، طبق گزارشات، سامسونگ در نیمه دوم امسال تراشه جدید Exynos را معرفی می‌کند که برای تأمین انرژی لپ تاپ های آینده استفاده خواهد شد.

این تراشه  با نام آزمایشی Exynos 2200  از پردازنده گرافیکی AMD Radeon برخوردار است که عملکرد گرافیکی کلاس PC را ارائه می دهد. این تراشه در کارخانجات 5 نانومتری سامسونگ ساخته می‌شود. جالب اینجاست که وقتی سامسونگ و AMD رسماً همکاری خود را اعلام کردند، قرار بود هیچ تداخلی بین محصولات با استفاده از تراشه جدید Exynos و تراشه های AMD وجود نداشته باشد. و AMD مطمئناً لپ تاپ درست می کند. توافق دیگری نیز ممکن است از آن زمان انجام شده باشد.

پردازنده های Exynos با AMD GPU  در سیستم عامل ویندوز استفاده می شود

تراشه Exynos 2200 رقیب تبلت اپل

به هر حال، Exynos 2200 ممکن است به تبلت های گلکسی (و حتی گوشی‌های همراه) راه پیدا کند. این باید از Android و همچنین ویندوز پشتیبانی کند. تراشه Exynos با  Snapdragon 8cx Gen 2، که کوالکام در ماه سپتامبر رونمایی کرد، و (البته) سری محصولات M1 اپل ، که اخیراً تبلت iPad Pro را به مخلوط اضافه کرده ، رقیب خواهد بود. در حالی که تراشه کوالکام از همان هسته‌های پردازنده Kryo 495 همان 8cx اصلی از سال 2019 استفاده می‌کند، Exynos باید از طرح های فعلی ARM Cortex بهره مند شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار