گویا گفت: به همت دانشمندان ایرانی واکسن "کوپاستور" در مرکز انستیتو پاستور در حال تولید است و ظرف ۲ ماه آینده اثرات خود را نشان خواهد داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،  محمد مهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت امروز در مراسم رونمایی از واکسن ایران و کوبا، اظهار داشت: مقوله امنیت و تامین سلامت برای تمام کشور‌ها از اهمیت بالایی برخوردار بوده که زمانی اگر یک ویروس یا عامل بیماری‌زا مانند کووید ۱۹ مورد تهدید قرار داد در برابر آن آماده باشیم و پاسخگوی خوبی در این امر باشیم.

وی افزود: واکسن مهم‌ترین، تواناترین و پیچیده‌ترین سلاح امنیت کشور محسوب می‌شود و کشوری که خود بتواند این واکسن را تولید کند، امنیت و سلامت مردم خود را تضمین کرده است.

گویا بیان کرد: روز‌های اولیه تشخیص بیماری در مرکز انستیتو پاستور وضع به خوبی اکنون نبوده و اکنون در ۳۰۰ مرکز آزمایشگاهی مرحله تشخیص راه اندازی شد.

وی ادامه داد :به همت دانشمندان ایرانی واکسن در مرکز انستیتو پاستور در حال تولید است و ظرف ۲ ماه آینده اثرات خود را نشان خواهد داد. این تکنولوژی مشترک است و بخشی از تجربه تولید از ایران به کوبا منتقل شد. در ۸ شهر ۱۲ هزار نفر تزریق کردند و تاکنون هیچ عارضه‌ای گزارش نشد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: دشمنان ما متوجه شدند نمی‌توانند با تحریم‌ها مردم کشور ما را به زانو درآورند؛ بدانیم خطر کرونا همچنان تهدید می‌کند و باید مراقبت‌ها را بیشتر کنیم و مردم دستور العمل های  بهداشتی را رعایت کنند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.