معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان یزد گفت: ششمین دوره داوری نشان ملی مرغوبیت و برتری صنایع دستی همزمان با سراسر کشور در یزد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمدرضا دهقان معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده در مورد اجرای ششمین دوره نشان ملی مرغوبیت و برتری صنایع دستی در سال ۱۴۰۰، داوری در استان به صورت همزمان با سراسر کشور تا پایان مرداد ماه انجام شده و آثار برگزیده اول شهریورماه به سازمان مرکزی برای داوری نهایی ارسال می‌شود.

او هدف از برگزاری این رویداد را کمک به ارتقاء و بهبود کیفی محصولات تولیدی، ایجاد رقابت سالم بین صنعتگران و هنرمندان کشور، تسهیل در شناسایی هنرمندان فعال، انتخاب، معرفی آثار برگزیده و ایجاد انگیزه بروز استعداد‌ها، نوآوری و خلاقیت در تولید صنایع دستی عنوان کرد.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به اینکه هر هنرمند می‌تواند در این دوره ۲ اثر هنری ارائه دهد، ادامه داد: محصولات ارائه شده جهت شرکت در دوره‌های داوری اعطای نشان ملی مرغوبیت و برتری آثار صنایع دستی باید در بسته بندی سبز (قابلیت بازگشت به طبیعت) باشد و از مواد مصرفی مرغوب تولید شده و حقوق مالکیت معنوی در طراحی و تولید آن حفظ شده باشد.

 دهقان همچنین توجه به کیفیت مطلوب اثر در فرآیند تولید و محصول نهایی و رعایت طراحی مناسب و اصولی را ضروری دانست.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار