مدیر دفتر نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: نماز عید سعید فطر ساعت ۶:۳۰ صبح امروز در فضای باز مصلای المهدی(عج) زاهدان به امامت آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در استان برگزار و اقامه می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضا ثبوتی  مدیر دفتر نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  با تاکید بر لزوم رعایت ضوابط و شیوه نامه بهداشتی در برگزاری نماز عید سعید فطر زاهدان اظهارداشت: نمازگزاران عزیز زیرانداز، سجاده و مهر شخصی به همراه داشته باشند.

او افزود: زکات فطریه امسال بر مبنای قوت غالب گندم ۲۰ هزار تومان، برنج خارجی ۷۵ هزار تومان و برنج ایرانی ۱۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

مدیر دفتر نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: مبلغ کفاره غیرعمد و تاخیر برای هر نفر و هر روز بر اساس گندم پنج هزار تومان، برنج خارجی ۱۵ هزار تومان و برنج ایرانی ۳۵ هزار تومان است که باید پرداخت شود.

او  تصریح کرد: پرداخت زکات فطره عام به سید جایز نیست اما پرداخت از جانب سید به عام جایز است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ثبوتی ادامه داد: پرداخت کفاره به افراد تحت تکفل و واجب النفقه جایز نیست و لازم است که کفاره مصرف خوراک شود و در مصارف دیگر جایز نیست.

بر اساس اعلام دفتر مقام معظم رهبری فردا پنجشنبه عید سعید فطر اعلام شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار