یوساکو مایزاوا تا ۷ ماه دیگر به همراه دستیارش با یک فضاپیمای روسی به فضا سفر می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به گزارش فوربز؛ یوساکو مایزاوا برای راه اندازی پروژه dearMoon با ایلان ماسک همکاری کرده بود و گفت  که خود و هشت نفر دیگر را به یک سفر چند روزه به دور ماه می‌فرستد. امروز اعلام شد که او اولین گردشگر فضایی است که از سال ۲۰۰۹ به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) سفر می‌کند.


بیشتر بخوانید


سفر گردشگری به فضا با فضاپیمای روسی

در اطلاعیه‌ای که شرکت Space Adventures در وب سایت خود منتشر کرده می‌گوید که مایزاوا و دستیارش Yozo Hirano، قصد دارند با پرواز سایوز روسی MS-20 از Cosmodrome بایکونور در ۸ دسامبر ۲۰۲۱ به فضا بروند.

اریک اندرسون، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل Space Adventures، Inc گفت: "ما برای این سفر هیجان زده ایم و مفتخریم که این فرصت را برای این افراد فراهم کردیم تا بتوانند به فضا پرواز کنند. آن‌ها با سفینه معتبر سایوز پرواز خواهند کرد. این اولین باری است که دو SFP با هم پرواز می‌کنند و اولین مأموریت گردشگری به ISS در یک دهه گذشته است! "

میلیاردر ژاپنی ماه دسامبر به فضا سفر می کند

همانطور که گفته شد، این پرواز فضایی چه در ۸ دسامبر اتفاق بیفتد یا اندکی بعد از آن، به چند دلیل قابل توجه است. ابتدا، Maezawa و Hirano اولین گردشگران فضایی هستند که از سال ۲۰۰۹ که گای لالیبرته کانادایی (بنیانگذار Cirque du Soleil)  ۱۲ روز را در آنجا گذراند، از ISS بازدید می‌کنند. دلیل دوم نیز این است که اولین بار دو یا سه صندلی موجود در کپسول سایوز روسیه توسط گردشگران رزرو می‌شود. صندلی سوم توسط فضانورد الکساندر میسورکین اشغال خواهد شد. Misurkin سه بار به فضا رفته و تقریباً یک سال ساعت فراتر از جو زمین را دیده است.

میلیاردر ژاپنی ماه دسامبر به فضا سفر می کند

مایزاوا و خدمه او تقریباً سه ماه آموزش پرواز فضایی را در مرکز آموزش کیهان نوردی Yuri Gagarin در Star City روسیه آغاز می‌کنند. بعد از این پرواز، مایزاوا احتمالاً دوباره روی پروژه dearMoon تمرکز خواهد کرد که در مرحله غربالگری متقاضیان پیش بینی شده برای پرتاب ۲۰۲۳ است. مایزاوا تنها جهانگرد فضایی خواهد بود که دو بار از فضا بازدید کرده است.

قیمت بلیط برای سفر به فضا برای هر شخص در مدت اقامت ۸ تا ۱۲ روز بین ۲۰ تا ۳۵ میلیون دلار است. هنوز مشخص نیست که مایزاوا برای این پرواز چقدر هزینه کرده است، اما این پرواز احتمالاً در همان محدوده قیمتی خواهد بود. به نظر می‌رسد در حال حاضر گردشگری فضایی همچنان برای ثروتمندان باقی بماند. البته مایزاوا قصد دارد تجربیات خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارد تا بقیه افراد روی زمین بتوانند با او همراه شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.