رونمایی از دو مجموعه کتاب با محوریت شیراز

همزمان با هفته شیراز از دو مجموعه کتاب با موضوع تاریخ و فرهنگ این شهر کهن رونمایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، معاون فرهنگی شهردار شیراز از رونمایی از دو مجموعه کتاب با محوریت شیراز خبر داد و گفت: این دو مجموعه با عنوان «کتاب شیراز» و «نقش ماندگار» به زودی راهی بازار نشر می‌شوند.

مرتضی جعفری افزود: مجموعه «نقش ماندگار» کتاب‌هایی با موضوع معرفی مکتب هنری شیراز، آیین‌ها، باور‌ها و ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی این شهر است که ۲۰ عنوان کتاب را در برمی‌گیرد.

او ادامه داد: مجموعه «کتاب شیراز» نیز در ۲۰ جلد به معرفی مشاهیر و شخصیت‌های تأثیرگذار ادبی و فرهنگی شیراز می‌پردازد که با تلاش محققان، اساتید دانشگاه و شیرازپژوهان به رشته تحریر درآمده است.

جعفری با بیان اینکه در این مراسم ۱۰ جلد کتاب از مجموعه نقش ماندگار و ۱۰ جلد از «کتاب شیراز» رونمایی شد، افزود: در نیمه اول امسال ۲۰ جلد کتاب دیگر از این دو مجموعه منتشر خواهد شد.

او گفت: امروز همچنین نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی شیراز که به ارزش ۵ میلیارد ریال توسط شهرداری با مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز خریداری شده، در نگارخانه ملی شیراز گشایش یافت.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با بیان اینکه این نمایشگاه شامل ۲۷ اثر در قالب نقاشی، خوشنویسی و هنر‌های حجمی است، تصریح کرد:  امسال نیز مرحله دوم خرید آثار هنری به ارزش ۲۰ میلیارد ریال کلید می‌خورد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار