وزارت خارجه جمهوری آذربایجان ادعا‌های ارمنستان مبنی بر نقض تمامیت ارضی این کشور را رد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد: "به محافل سیاسی و نظامی ارمنستان توصیه می‌کنیم شرایط را پیچیده نکنند".

بر این اساس، این وزارتخانه با صدور بیانیه‌ای، اقدامات انجام شده مرزی را همسو با توافق سه جانبه اعلام کرد. در این بیانیه آمده است نیرو‌های نظامی جمهوری آذربایجان بر اساس بیانیه سه جانبه امضا شده در " ۱۰ نوامبر ۲۰۲۰ میلادی " و با بهبود شرایط آب و هوایی در مناطق لاچین و کلبجر، "در مواضع جمهوری آذربایجان" مستقر شده اند.

واحد مطبوعاتی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان همچنین اعلام کرد، اقدامات جمهوری آذربایجان برای تقویت سیستم حفاظتی مرزی و در چارچوب تمامیت ارضی کشور، بر اساس نقشه‌های تعیین کننده خطوط مرزی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان انجام شده است.

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان، مشکلات پیش آمده را ناشی از ابهام در تعیین خطوط مرزی در دهه‌های گذشته دانسته و اعلام کرده است به دلایلی از بدو احیای استقلال کشور‌ها، خط مرزی میان دو کشور وجود نداشته است و به همین دلیل، روند فنی پیچیده‌ای میان دو کشور همراه با اختلاف نظر در جریان است؛ و تعجب آور است که طرف ارمنی واکنش نامناسبی به این روند داشته و اظهارات تحریک آمیزی بیان می‌کند؛ و سوء استفاده برخی گروه‌ها از این موضوع در رقابت‌های سیاسی در آستانه انتخابات در ارمنستان غیرقابل قبول است.

دیروز نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان جمهوری آذربایجان را متهم به نقض آتش بس و ورود نظامیان این کشور به خاک ارمنستان کرد. این ادعا سریعاً از سوی باکو رد شد. پس از توافق صلح انجام شده میان باکو و ایروان درباره جنگ قره باغ، هنوز دایره اختلافات زیادی میان دو کشور باقی مانده است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
حالا آذربایجان و ارمن چی میگن این وسط؟؟؟؟ فعلا اخبار فلسطین داغه
آخرین اخبار