نظامیان آمریکایی از یکی از بزرگترین پایگاه‌های نظامی در افغانستان خارج شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  شبکه ان بی سی نیوز به نقل از سه مقام وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد نیرو‌های آمریکایی یکی از بزرگترین پایگاه‌های نظامی را در افغانستان ترک کردند.

ان بی سی نیوز به نقل از یکی از این مقام‌های رسمی گزارش داد: فرودگاه قندهار به نیرو‌های امنیت دفاع ملی افغانستان اوایل این هفته تحویل داده شد. بر اساس این گزارش، این کار در راستای تلاش‌های آمریکا برای خروج از افغانستان تا تاریخ ۱۱ سپتامبر انجام شده است.

فرودگاه قندهار که در جنوب افغانستان قرار دارد، یکی از پایگاه‌های اصلی آمریکایی‌ها و سربازان بین المللی به حساب می‌آید. زمانی که عملیات ائتلاف در اواخر سال ۲۰۱۴ به ماموریت آموزشی بدل شد، قندهار به مرکز آموزشی منطقه جنوبی افغانستان بدل گشت.

قندهار از لحاظ تاریخی، به عنوان زادگاه طالبان به حساب می‌آید و آخرین شهر بزرگی است که آمریکا آن را در سال ۲۰۰۱ از دست نیرو‌های طالبان درآورد. از آن زمان به بعد، نیرو‌های طالبان تلاش دارند تا بار دیگر کنترل این شهر را به دست آورند و بار‌ها موفق شده اند تا کنترل برخی شهرک‌ها و مناطق را در قندهار برای مدتی کوتاه در دست گیرند.

ماه گذشته نیرو‌های طالبان فرودگاه قندهار را با راکت هدف قرار دادند که خسارت جانی در پی نداشت.

خروج نیرو‌های آمریکایی از این پایگاه در راستای تصمیم دولت آمریکا برای خروج تمامی سربازان خود از افغانستان است که به میزان ۲۵۰۰ سرباز تخمین زده می‌شود.

پیشتر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در سخنانی گفته بود که به رغم درخواست‌ها برای ادامه حضور در افغانستان، تصمیم به خارج کردن نیرو‌های نظامی از این کشور گرفته و قصد دارد به طولانی‌ترین جنگ آمریکا خاتمه دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار