سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید بمب گذاری مدرسه دخترانه کابل مشابه بمب گذاری‌های داعش است.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از احتمال دست داشتن گروه تروریستی داعش در پس بمب گذاری اخیر در یک مدرسه دخترانه در کابل گفت.

ند پرایس در واکنش به جنایات تروریستی اخیر در مدرسه دخترانه سیدالشهدا کابل گفت: گروه تروریستی داعش ممکن است در پشت بمب گذاری اخیر یک مدرسه دخترانه در پایتخت افغانستان باشد.

این مقام وزارت خارجه آمریکا افزود: نحوه بمب گذاری آن‌ها هنوز کاملاً واضح نیستند. برخی نشانه‌ها وجود دارد که ممکن است بتوان این بمب گذاری را به داعش و نه به طالبان نسبت داد. پرایس خاطرنشان کرد این بمب گذاری مشابه سایر حملات داعش علیه مواضع شیعه در کابل است.

در این حادثه تروریستی که روز شنبه در منطقه «قلعه‌نو» به وقوع پیوست، یک خودروی بمب‌گذاری شده در مقابل مدرسه سید الشهدا منفجر شد و وقتی دانش‌آموزان وحشت‌زده بیرون آمدند، دو بمب دیگر منفجر شد. این منطقه محل استقرار جامعه بزرگی از شیعیان از اقلیت قومی «هزاره» است که در گذشته هدف حمله گروه تروریستی داعش  قرار گرفته بودند.

اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان روز یکشنبه بمب گذاری در یک مدرسه دخترانه در پایتخت این کشور را یک عمل تروریستی و جنایتی علیه بشریت خواند و خواستار جلوگیری از کشتن افغان‌های بی گناه شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
خوب طبیعیه آمریکاییها بدونند کار داعش بوده. هرچی باشه خودشون داعش رو بردند افغانستان برای انجام همین کارهای تروریستی تا به این بهونه بتونند حضور نیروهای تروریستی آمریکا در افغانستان رو توجیه کنند
آخرین اخبار