سوئد به عنوان بخشی از برنامه ارتقای سامانه دفاع هوایی خود، تعدادی موشک پاتریوت از آمریکا خریداری و نخستین محموله آن را دریافت کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سوئد به عنوان بخشی از برنامه ارتقای سامانه دفاع هوایی خود، تعدادی موشک پاتریوت از آمریکا خریداری و نخستین محموله آن را دریافت کرد.

این قرارداد تسلیحاتی که هزینه مرحله نخست آن دست کم ۱.۲ میلیارد دلار بود که یکی از بزرگترین قرارداد‌های تسلیحاتی سوئد در تاریخ معاصر محسوب می‌شود.

«یواخیم لوین»، مقام مسئول در اداره سامانه‌های دفاعی سوئد، تحویل نخستین موشک‌های سامانه دفاع هوایی پاتریوت ۱۰۳ سوئد را تایید کرد.

او در گفتگو با شبکه اس وی تی گفت: بقیه موشک‌ها به تدریج در سال‌های ۲۰۲۱، ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ تحویل سوئد خواهند شد.

بر اساس برآورد‌های گذشته اداره سامانه‌های دفاعی سوئد، تنها ارزش مرحله اول قرارداد دفاع هوایی اوت ۲۰۱۸ این کشور با آمریکا و دو مورد از بزرگترین تولیدکنندگان تسلیحات جهان یعنی لاکهید مارتین و ریتون، دست کم بالغ بر ۱۰ میلیارد کرون سوئد (۱.۲ میلیارد دلار) می‌شود که آن را به بزرگترین قرارداد تسلیحاتی سوئد در تاریخ معاصر این کشور تبدیل می‌کند.

آمریکا پیشنهاد خرید ۳۰۰ فروند موشک ضد هوایی به ارزش کلی ۳.۲ میلیارد دلار را به سوئد داده است. این پیشنهاد شامل موشک‌های نوع GEM-۳ نیز می‌شود که وزن و برد بیشتری دارند.

هزینه کلی به تصمیم سوئد درباره تعداد موشک‌هایی که خریداری می‌کند، بستگی دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار