احتمال طغیان رودخانه ها در کرمان

کارشناس مرکز هواشناسی کرمان گفت: در پی آغاز ناپایداری های جوی احتمال طغیان رودخانه‌ها در نیمه غربی و ارتفاعات مرکزی استان دور از انتظار نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سلاجقه، کارشناس مرکز هواشناسی استان کرمان گفت: از بعداز ظهر جمعه ۲۴ اردیبهشت ناپایداری های جوی در استان کرمان آغاز می شوند و تا بعد از ظهر یکشنبه ادامه خواهند داشت.

او بااشاره به این که ناپایداری های جوی در بیشتر مناطق استان به ویژه مناطق غربی و مرکزی استان رخ خواهند داد افزود: افزایش ابر، رگبار باران، رعد و برق، وزش تندباد‌های موقت، بارش احتمالی تگرگ دور از انتظار نیست.

سلاجقه تصریح کرد:با توجه به نوع بارش‌ها که به صورت رگباری، سریع و با شدت اتفاق می‌افتند، احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن رواناب از بالادست و طغیان رودخانه‌های فصلی در پاره‌ای مناطق، خصوصا در نیمه غربی و ارتفاعات مرکزی استان (ازجمله اطراف راین و گلباف) دور از انتظار نیست.

او هشدار داد: مردم و دامداران از تردد، توقف و چرای دام در مسیر رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری کنند همچنین دستگاه‌های اجرایی استان آمادگی لازم را داشته باشند و از استحکام تاسیسات، سازه‌ها، تابلو‌ها و بنر‌های شهری اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار